مرجع خبری رئال مادرید : روبرتو مارتینز سرمربی اسپانیایی بلژیک در مورد بازیکنان رئال مادرید همچون هازارد و کورتوا صحبت کرد.

مصدومیت هازارد و تعویق یورو:” اطمینان زیادی داشتیم که در صورت لغو نشدن یورو، هازارد با آمادگی به این مسابقات برسد چرا که وقتی مصدوم می شود همیشه به موقع به مسابقات می رسد. می توانست در هفته های پایانی فصل برای ئرال بازی کند و به بلژیک ملحق شود. حالا نگران تغییر تیم بازیکنان و تغییر سبک بازی آنها در تیمی دیگر هستیم، به خصوص در خط دفاعی. بازیکنان ما تجربه زیادی از بازی کردن کنار هم دارند و عملکرد خوبی دارند. نه به این خاطر که جوان های دیگری نداشته باشیم چرا که جوان های دیگری هم داریم که می توانند به تیم کمک کنند. هازارد یک شخصیت صمیمی، آرام و خانواده دوست دارد. همیشه خوشحال است. تمرکز دارد تا هر چه زودتر ریکاوری کند تا کمترین تعداد بازی ممکن را از دست بدهد. تمرک کرده بود تا به خوبی امادگی کسب کند و به یورو برسد. حالا فقط باید تمرکز کند تا نقش مهمی در رئال مادرید در این فصل داشته باشد و قطعا این اتفاق رخ می دهد. او شخصیت مهمی دارد تا در شرایطی مثل عمل جراحی یا تعوی یورو واکنش خوبی داشته باشد.”

هازارد برای جراحی کردن از شما مشورت خواست؟” نه باید از پزشکان نظر می خواست. همیشه رابطه خوبی میان رئال و ما وجود دارد. رئال مادرید به بهترین شکل از او مراقبت می کند و با پزشکانی که در دوران فوتبالش داشته صحبت کرد.”

جلسات با هازارد:” او کاپیتان ماست و در لحظات مهم در مورد آینده تیم ملی با او در تماس هستیم. در نس مهمی برای پذیرش مسئولیت در رئال مادرید و تیم ملی بلژیک که در رنکینگ یک جهان جای گرفته، قرار دارد. او در حال هماهنگ شدن با لالیگا و رئال مادرید است. مصدومیت تنها مشکلش است. خیلی خیلی بدشانس است. بدشانسی نقش مهمی در فوتبال و در این فصل ایفا می کند. امسال بیش از کل هشت فصل حضورش در چلسی مصدوم شده است. این بدشانسی است و مطمئنم که خیلی خیلی سریع می تواند شرایط را عوض کند و بازیکنی تاثیرگذار و ستاره تیم خواهد بود.”

با زیدان در تماس هستی؟” اخیرا نه. وقتی لازم باشد با هم در تماس هستیم. مثلا وقتی در اولین وقفه بازیهای ملی هازارد مصدوم شد با هم صحبت کردیم. رابطه خی خوبی با رئال و دیگر باشگاه ها داریم.”

کورتوا :” همیشه می دانستم که برای تبدیل شدن به دروازه بان اصلی رئال مادرید به چه چیزی نیاز دارد. در لحظه تغییر به تیم ملحق شد و شرایط خیلی برایش مشکل بود اما همیشه روی این تمرکز داشت که نشان بدهد چه توانایی هایی دارد. از زمان حضورش در استانبول در چمپیونزلیگ به بعد در نتایج نقش مهمی داشته است. هنوز جوان است و بی تردید می تواند رکوردهای دروازه بانی تاریخ رئال مادرید را بشکند. اعتماد به نفس دارد و با انگیزه و امید می تواند نشان بدهد که چه کارهایی بلد است. او همیشه احساساتش را در کنترل دارد. می تواند روی همه چیز کنترل داشته باشد و در روزهای فراز و نشیب خود همه چیز را کنترل کند. در 46 بازی اخیر در تیم بلژیک باثبات ترین بوده است و هرگز حالت روحی در باشگاهش روی عملکردش تاثیری نگذاشته است. همیشه پختگی او فراتر از هر چیزی بوده است. بی تردید بهترین دروازه بان دنیاست. جام جهانی این را نشان داد چرا که بهترین دروازه بان جام جهانی شد.بردن دستکش طلای جام جهانی ، پیوستنش به رئال مادرید ، کیفیتش و قامتش باعث می شود که کارهایی انجام بدهد که از بقیه بر نمی آید. کورتوا بازیکن بسیار پخته ایست که می داند وقتی شرایط تیم برایش خوب پیش نمی رود، می تواند  در بازی بعدی بهتر شود. وقتی دروازه بانی آماده این شرایط را نداشته باشد، شرایط جنجالی می شود. اعتماد به نفس خوبی دارد. به خوبی هماهنگ شده و به تدریج بهتر شده است. همه می دانیم که در رئال مادرید حماسه سازی خواهد کرد.”