مرجع خبری رئال مادرید : رودریگو گوئس پدیده برزیلی رئال مادرید الگوهای خود را نیمار و کریستیانو رونالدو دانست اما گفت که بزرگترین انگیزه و قهرمانش پدرش است. او همچنین از شخصیت زیدان تمجید کرد که به پیشرفتش کمک کرده است.

رودریگو در مصاحبه ای که با شبکه DAZN داشته، گفته است:” بزرگترین الگوی من بی تردید پدرم است. کریستیانو رونالدو و نیمار الگوها و منبع الهام من بوده اند. بازیکنانی که به شدت طرفدارانشان هستند. هر چند که بی تردید قهرمان من، پدرم است.”

رودریگو در مورد سه الگویش در فوتبال برزیل از پله، نیمار و و روبینیو اسم برد که هر سه برای او و سانتوس که تیم محبوبش است، نقش مهمی داشته اند. وی اظهار داشت :” نیمار را خیلی دنبال می کردم اما خدا را شکر این فرصت را داشتم تا با هر سه نفرشان آشنا شوم. قبل از پیوستن به رئال مادرید به خانه پله رفتم و قبل از آمدن به این جا برایم آرزوی موفقیت کرد. حضور در رئال مادرید مثل ویا بلمیرو (ورزشگاه سانتوس) رویایی است که به تحقق پیوسته است و هر کسی که من را می شناسد، این را می داند. رویای بزرگ من بازی کردن در این جاست و همیشه بازیهای رئال مادرید را می دیده ام. اولین گلم در رئال مادرید همیشه در خاطرم هست و آن را از یاد نمی برم (مقابل اوساسونا).”

این بازیکن برزیلی می گوید با وجود آن که حالا زیاد بازی نمی کند اما رابطه بسیار خوبی با زیدان دارد و افزود:” او استقبال خیلی خوبی از من داشته است. او می داند که در چه زمانی وارد زمین شوم و چطور آماده ورود به بازیها شوم. امروز در فرم خوبی هستم و او عاملش است. به من کمک کرد، به من توصیه داد و به من گفت که چطور و کجا بهتر شوم. همه روزهایی که با او داشتم برایم خیلی خوب بوده است.”

این مهاجم برزیلی در مورد اولین بازی ملی خود هم صحبت کرد:” این رویایی بزرگ برای هر کودک برزیلی است. اولین بازیم مقابل آرژانتین بود. دوست دارم بیشتر پیراهن برزیل را بپوشم و همه تلاشم را می کنم تا دوباره در لیست قرار بگیرم. این بزرگترین رویا برای هر بازیکن حرفه ایست. این رویای هر بازیکنی است که روزی پیراهن تیم ملی را بپوشد و برای من به تحقق پیوسته است.”

رودریگو در مورد دریافت جایزه NxGn 2020 به عنوان بااستعدادترین بازیکن متولد سال 2001 جهان هم صحبت کرد:” این جایزه به من خیلی انگیزه مید هد. اعتماد به نفس زیادی دارم و امیدوارم اتفاقات خوبی رخ بدهند و همچنان بازیهای خوب و زیادی در این فصل داشته باشم.”