مرجع خبری رئال مادرید: دسته پنج کرکس بی تردید یکی از موفق ترین نسل های تاریخ رئال مادرید است. رئال مادرید در دوره ای که به دسته “پنج کرکس” معروف بود پنج قهرمانی پیاپی لالیگایی کسب کرد و در 121 بازی پیاپی در ورزشگاه برنابئو نباخت.

خیلی از هواداران قدیمی رئال مادرید از اواخر دهه هشتاد و اوایل دهه نود از این نسل به نیکی یاد می کنند. دسته پنج کرکس شامل رافائل مارتین وازکز، مانولو سانچیس، امیلیو بوتراگوئنو، میشل و میگل پاردزا بود که این نسل طلایی به همه چیز به جز قهرمانی جام باشگاه های اروپا رسید.

از دوران این نسل طلایی رئال مادرید 30 سال می گذرد و عجیب این است که از میان بچه های بازیکنان آن نسل فقط یک نفر فوتبالیست حرفه ای و موفق شد: آدریان پسر میشل که در تیم هایی نظیر سلتا، ختافه، رایو و ایبار بازی کرد و حالا به مالاگا ملحق شده است.

رافا کوچکترین فرزند مارتین وازکز سعی کرد که فوتبالیست شود اما در تست رایو وایکانو رد شد و به فیزیوتراپی روی آورد و البته شانسش را در موسیقی هم امتحان کرده است. ناتالیا دختر بوتراگوئنو در حال حاضر در اوپرای ملی در بوردو کار می کند. برادرش امیلیو در حوزه مدیریت فعالیت می کند. فرزند کوچک خانواده یعنی راکل 18 ساله است و شغلی ندارد.

دنی پسر میگل پاردزا تلاش کرد تا فوتبالیست شود اما مصدومیت ها باعث شدند تا در 20 سالگی قید فوتبال را بزند. او در رشته حقوق تحصیل کرد و در حال حاضرد ر دفتری در ساراگوسا فعالیت می کند. مانولو سانچیس دو دختر و یک پسر دارد. روسیو به سراغ تحصیل در رشته مدیریت رفته است و دو فرزند دیگرش هر چند که تصاویری فوتبالی در اینستاگرام منتشر می کنند اما فوتبال بازی نمی کنند.