مرجع خبری رئال مادرید : الوارو آربلوا مدافع راست اسبق فوتبال اسپانیا در مورد شرایط رئال مادرید صحبت کرد.

شروع دوباره لالیگا:” این یک سوال میلیونی است. امیدوارم که فصل برگزار شود. تصور می کنم که بازیها باید بدون تماشاگر باشند. این منطقی است و سلامت تماشاگران در اولویت است اما انتظار دارم که فصل به پایان برسد. چیز زیادی نمانده است. این برای همه بهتر است.”

فصل رئال مادرید در لالیگا:” حیف که در هفته آخر مقابل بتیس شکست خوردیم و بعد از ان بارسا صدرنشین شد. بعضی بازیها سخت تر از حد انتظارات هستند. بعد از غلبه بر بارسا و صدرنشینی آسان نیست که با استرس کنار بیایی. مقابل تیمی نظیر بتیس بازی کردیم که انگار سال آنها نبود و در شرایط خوبی نبودند اما به امتیازات نیاز داشتند. به نظرم قطعا شانس زیادی داریم تا موفق شویم.”

چمپیونزلیگ:” این سناریوی جدید ممکن است به سود رئال مادریدباشد. باید ببینیم که آیا هازارد آماده است و بعد از مدت زمان طولانی شرایط چطور خواهد بود. در یک بازی حذفی هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. نتیجه بازی رفت زیاد هم بد نیست. وقتی در لیورپول بودم در یک چهارم نهایی مقابل چلسی در خانه با نتیجه سه بر یک باختیم اما در استمفوردبریج بین دو نیمه با نتیجه دو بر صفر جلو افتادیم. بازیکنان چلسی ترسیده بودند. بازی با نتیجه چهار بر چهار تمام شد اما فراموش نکنیم که در خانه با نتیجه سه بر یک باخته بودیم و این از نظر روحی خیلی تاثیر داشت.”

ژاوی و بحث خوش شانسی رئال مادرید:” ضرب المثلی هست که می گوید بردهای دیگران را شانسی بدان. وقتی نمی توانی توضیح بدهی که فقط یک تیم در اروپا پنج سال پیایی قهرمان شده و آن رئال مادرید است و فقط یک تیم چهار بار در پنج سال یا سه سال پیاپی چمپیونزلیگ پیاپی برده و آن رئال مادرید است… باید در نظر بگیریم که هرگز تیم دیگری در شکل فعلی چمپیونزلیگ دو سال پیاپی قهرمان نشده بود…”

رابطه با کاسیاس:” بحث زایدی وجود دارد. همیشه رابطه خیلی خوبی داشتیم. اما مشکلی با او ندارم. کاملا برعکس. همسایه من است و اگر روزی به تخم مرغ نیاز داشته باشد می تواند راحت به من زنگ بزند. شرایط سلامتی اش خیلی خوب است و همین مهم است. سالها در رئال مادرید و تیم ملی هم تیمی بودیم.”

به پیکه هم تخم مرغ می دهی ؟” (می خندد). بله. به هر کسی که بخواهد تخم مرغ می دهم.”

زیان:” او اسطوره، هم تیمی و مربی من بوده است. یکی از بزگرترین الگوهاست. گاهی ویدیوهایش را به بچه هایم نشان می دهم و هیجان زده می شوند که در کنارش بازی کردم و مربی ام هم بوده است. رابطه خوبی با همه داشتم.”

مربیگری:” وقتی بازی می کردم فکر می کردم که مربی می شوم. وقتی بازنشسته شدم مردد شدم که آیا دوباره می خواهم وارد فشار فوتبال شوم. کار خیلی مشکلی است که 25 بازیکن را مدیریت کنی. مثلا تصور می کنم که اگر قرار بود که مربی بازیکنی مثل خودم باشم وحشتناک بود. اما وقتی دوره مربیگری آنلاین با اتوئو، تورس و … آغاز شد به آن دوباره فکر کرردم. هرگز نمی دانی چه می شود.”

بهترین فصلت :” سال 2012 . در آن سال لالیگای رکوردها را بردیم. بعد از ان یورو را بردیم. روحیه آن تیم مقابل بایرن بی نظیر بود. اگر فرصت دیگری به من بدهند که یک بازی را دوباره انجام بدهم قطعا همان بازی است. خیلی سخت بود چرا که قبل از آن بارسا را در نیوکمپ شکست داده بودیم و آنها توسط چلسی حذف شده بودند. همه چیز برای بردن داشتیم اما فرصت از دست رفت.”