مرجع خبری رئال مادرید : روبرتو کارلوس مدافع چپ برزیلی در مورد دوران حضورش در رئال مادرید صحبت هایی انجام داد.

مشکل ترین مهاجمان رقیب:”اتوئو، خواکین و … اما مشکل ترین فیگو بود. خیلی سرخت بود. بازی مقابلش خیلی مشکل بود. بازیکن فوق العاده ای بود.”

خاص ترین گل:” گلی که در ال کلاسیکو زدم خاص ترین بود اما به یادماندنی ترین گلم را مقابل فرانسه زدم. خیلی در مورد آن گل از من می پرسند. ”

ال کلاسیکو :” اگر در ال کلاسیکو بازی کنی و گل بزنی عالی است.”

مارسلو:” قطعا کاری که کرده فراتر از توصیه های من است. مارسلو یک لیدر است، کاپیتان بزرگترین باشگاه دنیاست. وقتی در 17 سالگی به ما ملحق شد، با او صحبت می کردیم. او تاریخچه زیبایی در باشگاه ساخته و یک پدیده است. مارسلو می تواند در خط دفاعی، هافبک و هافبک کناری بازی کند. من فقط می توانستم در دفاع باشم. امروز بازیکنانی که در سبک من باشند خیلی کم هستند: فیلیپه، لوییز، لودی و … دفاع چپ های صاحب سبک زیادی هستند.”

مربیگری در ترکیه :” برای سرمربی شدن باید بدنساز باشی. می دانی که مربی چه فکری می کند. مربیان بزرگی به تو سیستم ها و ضربات ایستگاهی را یاد می دهند. در دوران کاپلو از هیرو، رائول، فیگو، کارمبو و خودم در خط دفاعی بازی می کرد و همدیگر را درک می کردیم سعی کردم چیزهایی از مربیانم یاد بگیرم.”

اوون :” یک پدیده بود. یادم بود که در ال کلاسیکو در نیمه دوم وارد زمین شدم. دوست دارم از او بپرسم که آیا دلش برای رئال مادرید تنگ خواهد شد یا نه.”

سرمربیگری در تیم ملی :” در مادرید خوشحال هستم و از من دعوت کردند تا مسئولان تیم ملی را مشایعت کنم.”

فعالیت فعلی در رئال مادرید:”همه بازیهایشان را می بینم. با تیم سفر می کنند. وقتی بازیها را در تلویزیون رئال مادرید تفسیر می کنم هم در یک قدمی زمین هستم.”