مرجع خبری رئال مادرید : آربلوا مدافع اسبق رئال مادرید گفت که رئال مادرید با زیدان به مراتب برتر از بارسلونا با گواردیولاست و افزود:”نتایج گویا هستند. کاری که رئال مادرید با زیدان کرده فوق العاده است. خیلی سخت است که سه چمپیونزلیگ پیاپی ببری. نمی توان گفت بهترین نبوده اند. این تیم در پنج سال چهار قهرمان اروپا شد که فوق اعلاده بود و در لحظات کلیدی بهترین نمایش را داشته اند. نمی دانم کاری که آنها کرده اند را چه زمانی دوباره می توانیم ببینیم.”

مدافع اسبق رئال مادرید می گوید که دلیل اصلی کسب جامهای بزرگ در دوران فوتبالش این بوده که در کنار بهترین ها بازی کرده و در کنار ستارگان بزرگی بازی کرده است. او گفته است که رونالدو و مسی دو بازیکن بی نظیری هستند که ذهنیت بی نظیری دارند و با اخلاق کاری بازی می کنند. وی افزود:”تجربه جالبی است اگر بفهمیم این دو کنار هم چطور بازی کنند اما آسان نیست که کنار هم بازی کنند چرا که هر دو نقش مهمی دارند. این بحث مشکلی است. هفت سال کنار رونالدو بازی کردم و می دیدم که با چه استعداد و چه جدیتی تمرین می کند. البته درک نمی کردم که چرا برخی استعدادی که دارد را نادیده می گرفتند. بازیکن بی نظیری است که می تواند بار تیم را در لحظات مشکل به دوش بکشد و در تیم های مختلفی توانسته به قهرمانی برسد و این اتفاق ارزشمندی است.”

آربلوا در مورد سبک مربیگری محبوب خود هم صحبت کرد:” مربیگری آسان نیست. من سیستم 3-3-4 با دو هافبک میانی و یک هافبک هجومی را دوست دارم. در مورد رئال مادرید تنوعی که دارند را دوست دارم چرا که می توانند در سبک های متفاوتی بازی کنند و این ویژگی یک تیم بزرگ است. ژابی آلونسو؟ می تواند مربی خیلی خوبی باشد. همه شرایط لازم را دارد و با بهترین های دنیا کار کرده است.”

وی در این باره که آیا امکان دارد روزی سرمربی بارسا شود هم گفت:” فکر کنم بارسایی ها ترجیح می دهد که تیمشان وجود نداشته باشد تا این که با من تماس بگیرند (می خندد) . با تمام احترام به این تیم و بازیکنان و هوادارانش فکر می کنم که آنها در قطب کاملا مخالف با من قرار گرفته اند.”

آربلوا در مورد علاقه خود به رشته دو و میدانی و دوی ماراتن هم صحبت کرد:”سعی کردم که آن را تست کنم که خیلی خوب جواب داد. همیشه سعی کرده ام که مسافت های بیشتری را بدونم و استقامت خود را بیشتر کنم. “