مرجع خبری رئال مادرید : تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی رئال مادرید با RTVE در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

نیمه تمام ماندن لالیگا:” یک لیگ زمانی تمام می شود که تا پایان برگزار شود. یا همه بازیها برگزار می شود و قهرمان مشخص می شود یا این که خبری از قهرمان نیست چرا که در غیر این صورت ناعادلانه نیست. در مورد لیورپول با توجه به اختلاف امتیازاتش می توان درک کرد که قهرمان اعلام شود. هرگز نگفتم که در صورت ناتمام ماندن لالیگا، رئال مادرید باید قهرمان شود. با وجود شکست در بازی آخر مقابل بتیس شانس زیادی برای قهرمانی لالیگا داریم. با وجود آن که دو امتیاز از بارسا عقب هستیم، خیلی بهتر از انها بودیم. اگر یازده بازی باقی مانده لالیگا برگزار شود به تیمم کاملا باور دارم و می توانیم قهرمان لیگ شویم.”

هازارد و آسنسیو:” با هازارد در این ماه ها در تماس بوده ام و شرایط خوبی دارد. در تابستان وزن بیشتری نسبت به حالا داشت اما حالا آماده تر است و انگیزه بالایی برای شروع مسابقات دارد. در حال حاضر تمرینات انفرادی است و می تواند ریکاوری کند هر چند که باید در مورد بازیکنانی که چندین ماه مصدوم بوده احتیاط کرد. در مورد مارکو هم همین است. او انگیزه بیشتری برای بازی کردن دراد چرا که از تابستان گذشته مصدوم بوده است.”

قهرمان شدن :” ما رئال مادرید هستیم و همیشه برای همه چیز می جنگیم. حس خیلی خوبی داریم. تیم کامل است و همه ریکاوری کرده اند. به تیم اعتماد داشته و خواهم داشت و تا آخرین بازیم در رئال مادرید همین حس را خواهم داشت. البته بازیها بدون تماشاگر و با پروتکل ویژه خواهند بود… اما می جنگیم.”

اردو:” برای امنیت باید اردو داشته باشیم. اگر مجبور باشی که چندین هفته در هتل بمانی متفاوت است اما در یورو چنین تجربه ای داریم. آسان نیست اما اگر قرار باشد که این گونه لالیگا تمام شود، باید بازی کنیم.”

بازی در دی استفانو :” خوابگاه های ما در والدبباس است و کار برایمان آسان تر می شود. دوست داریم در برنابئو بازی کنیم اما باشگاه تصمیم نهایی را می گیرد. بازی کردن در باشگاهی که نام اسطوره باشگاه در ان قرار گرفته فوق العاده است.”

بازگشت به تمرینات:” به افرادی که در اسپانیا شرایط بدی را پشت سر گذاشته اند درود می فرستم. بازگشت به تمرینات خوب بود، توانستیم تمرین کنیم هر چند که قوانین باعث شده بود تا شرایط عجیبی باشد. بازگشت به تمرینات به این شکل البته بهتر از برنگشتن است.”

والدبباس:” به پروتکل لالیگا توجه خواهیم داشت. می توانیم در اتاق هایمان لباس ها را عوض کنیم اما دستکش و ماسک داریم و هر کسی با دیگری دو متر فاصله دارد. باید همه چیز ضدعفونی شود. به تدریج عادت خواهیم کرد.”

ملاقات دوباره با هم تیمی ها:” هر چند که دور هستیم اما کل کل ها را داریم (می خندد). اتحاد تیمی خوب است و تلاش می کنیم تا لالیگا را تمام کنیم و به قهرمانی برسیم.”

تمیز کردن توپ :” مربی دروازه بان ها دستکش ها و توپ ها را عوض می کند. باید ضدعفونی شود. پاهایمان هم همین طور. کفش ها و دستکش ها را در یک سبد قرار می دهیم تا ضدعفونی شود. عجیب است اما به تدریج شرایط بهتر می شود.”

می ترسی؟” باید بگویم نه اما سعی می کنیم احتیاط را رعایت کنیم. امیدواریم که خبری از ویروس نباشد و شرایط عادی شود. برای ما هم کار کردن مثل دیگران است.”

بدون هواداران :” بازیکنان می خواهند در استادیوم های پر ، جو فوق العاده با سرودها و آدرنالین بازی کنیم. می دانیم که مدتی شرایط این گونه خواهد بود و چاره ای جز بازی بدون تماشاگران نیست. باید عادت های روزمره ما عوض شود.”

بازیهای ویدیویی :” همیشه دوست داشته ام. حقیقت این است که در دو سال اخیر زیاد فرمول یک بازی کرده بودم اما رقابت کردن با راننده های واقعی خیلی خوب بود. سعی کردم از تمرین با نزدیکانم لذت ببرم و روزهایم خسته کننده نباشد. من خوش شانس هستم که یک خانه و یک حیاط دارم اما برخی دیگر در طبقه های کوچک تر زندگی می کنند.”