مرجع خبری رئال مادرید : تیبو کورتوا مسیر آسانی را برای موفقیت در رئال مادرید طی نکرد. او در حالی به رئال مادرید آمد که کیلور ناواس جایگاهش را تثبیت کرده بود  و محبوبیت زیادی میان هواداران داشت.

فشار روی تیبو زیاد بود و شاید به همین خاطر شروعش در رئال مادرید در سطح انتظارات نبود. کورتوا در فصل اولش در رئال در 35 بازی 48 گل خورد تا خاطرات خوبی را از خود به جای نگذارد. او عملا بدترین فصل دوران فوتبالش را پشت سر گذاشت

کورتوا اما در فصل دوملش همه چیز را تغییر داد و ورق را به سمت خودش برگرداند. او حالا آمار فوق العاده ای دارد و عملا می توان گفت که بهترین دروازه بان حال حاضر فوتبال دنیاست.

کورتوا در این فصل در لالیگا 24 بازی انجام داده است که بهترین امار را در میان دروازه بان های پنج لیگ معتبر دارد که حداقل 20 بازی در این فصل انجام داده اند. تیبو در این فصل در لالیگا با شوت بیرون از محوطه جریمه گل نخورده و از این حیث با مهار 10 شوت بیرون محوطه در لالیگا رکورد دار است.  آلیسون نیز مثل او با شوت از بیرون محوطه جریمه گل نخورده اما چهار بازی کمتر داشته است.

در این فصل آلیسون در 20 بازی در لیگ انگلیس یازده گل خورده و میانگین 0.55 گل خورده را داشته، رایکوویچ از رنس و کورتوا هر دو آمار مشابهی را دارند و 0.66 گل خورده را دارند. دروازه بان رنس در 27 بازی 18 گل خورده و کورتوا در 24 بازی 16 گل دریافت کرده است.

از نظر کلین شیت، کورتوا در 24 بازی در 12 تایش کلین شیت کرده یعنی در نیمی از آنها در حالی که کیلور در 11 تا از 21 بازی گل نخورده است و آمارش کلین شیت در 52 درصد از بازیهاست. آلیسون نیز در 10 تا از 20 بازی کلین شیت کرده است.

تنها آماری که کورتوا در آن درخشان نبوده گل خوردن با شوت از درون محوطه جریمه بوده است.کورتوا 37 تا از 16 شوتی که از درون محوطه جریمه به سمت دروازه اش زده شده را مهار کرده یعنی 69.8 درصد.اوبلاک در 27 بازی 14 گل از درون محوطه جریمه خورده، آلیسون در 20 بازی 10 گل و رایکوویچ در 27 بازی 16 گل.