مرجع خبری رئال مادرید: مارک کلاتنبرگ داور سابق انگلیس قضاوت فینال چمپیونزلیگ میان رئال و اتلتیکو در سال 2016 را به عهده داشت. آن بازی در جریان مسابقات با تساوی یک بر یک به اتمام رسید. از نظر خیلی ها راموس در آن بازی در حالت آفساید گلزنی کرد و حالا خود این داور هم این مسئله را قبول دارد.

داور انگلیسی می گوید که په په بازیکن اسبق رئال مادرید یکی از پنج بازیکنی بوده که کنترل کردنش درون زمین برایش ساخت بوده و در مورد گل راموس می گوید :” در آن فینال رئال مادرید در نیمه اول گلزنی کرد اما آن گل با اختلاف کمی باید آفساید اعلام می شد. بین دو نیمه این را فهمیدیم. صحنه مشکلی بود و کمک داور اشتباه کرد.”

در نیمه دوم اما داور پنالتی په په روی فرناندو تورس را اعلام کرد. کلاتن برگ در این باره گفت :” په په روی تورس خطا کرد. عصبانی بود و به انگلیسی به من گفت :” این پنالتی نبود، مارک.” و من به او گفتم:” اولین گل شما هم نباید پذیرفته می شد.” و بعدش ساکت شد.” شاید عجیب به نظر برسد چرا که دو اشتباه به سود هر کدام از دو تیم به معنی کار درست نیست. داوران چنین نظری ندارند اما بازیکنان چنین نظری دارند. با این حرف می توان کاری کرد که تصمیم را بپذیرند. برای داور کار سختی است که همه چیز را در هر لحظه تحت کنترل داشته باشد.”

وی در مورد برخورد په په با کاراسکو هم صحبت های جالبی داشت :” وقتی این اتفاق رخ داد با خودم فکر می کردم که آیا په په این قدر ضعیف است که با یک برخورد این گونه بخ ودش بپیچد؟ په په زانویش را گرفته بود و نقش بازی می کرد. با خودم فکر کردم که آیا باید بازیکنی از اتلتیکو را اخراج کنم. اگر  داور دیگری بود این کار را می کرد اما من کار درست را انجام دادم. تفکرات په په را به خوبی می شناختم. بازیکنی نبود که بتوان به او اعتماد کرد. “