مرجع خبری رئال مادرید : رئال دیروز پیراهن خارج از خانه اش در چمپیونزلیگ را معارفه کرد. پیراهنی با رنگ مشکی که روی سینه آن یک اژدها و یک ققنوس دیده می شود. طرحی که توسط یوهجی یاماموتو، طراح ژاپنی انجام شده است و نگاه رئال به بازار آسیایی را نشان می دهد.

شاید این جهانی ترین پیراهن ممکن باشد، اژدها نماد شرق آسیاست، تبلیغ روی پیراهن رئال مربوط به جهان عرب است، پیراهن رئال هم جنس اروپایی دارد یعنی با مارک ادیداس از آلمان.

بازیکنان از نمادهایجدید ابراز خرسندی کردند. ژابی گفت :” این پیراهن نشان از صلابت و سابگی دارد.” خامس آن را “َیک ” دانست و مارسلو گفت که هم با ققنوس و هم با اژدها همذات پنداری می کند.

کفش های مارسلو، بیل و خامس با طرح اژدها در این مراسم جالب بود. کفش هایی که به اندازه محدودی تولید شده اند و با رنگ زرد و سبز به فروش می رسند.

یاماموتو، متولد 1943 طراح سرشناسی در کشور ژاپن و شهر پاریس است. او در دوران جنگ جهانی دوم متولد شد. پدرش زمانی که دو سال داشت در جنگ فوت شد و بسیاری طرح های او را حاصل نگاه سیاه او به دنیا می دانند. او در رشته حقوق در دانشگاه کیو تحصیل کرده است اما مادرش یک خیاط در شینجوکو بود.

او یکی از نوابغ مد است. در فرانسه مارک اختصاصی با نام او به شهرت رسید تا در سال 1988 اولین فروشگاهش را در نیویورک راه اندازی کند. او یکی از تاثیرگذار ترین طراحان ژاپن در دهه های 80 و 90 بود. در سال 2001با همکاری آدیداس وارد ورزش شد. ساق بند با مارک او تا 600  یورو نیز به فروش رسید اما و  به علت بدهی سهام مارک یاماموتو در سال 2009 67 میلیون دلار سقوط کرد اما فعلا همچنان مارک او یک برند سرشناس است.