مرجع خبری رئال مادرید : یکی از اهداف رئال مادرید توسعه آکادمی اش است. شاید خیلی از بازیکنان آکادمی رئال مادرید به تیم بزرگسالان رئال نرسند اما در خیلی از تیم های رئال می توانند مفید واقع شوند.

در حال حاضر عجیب است که در هر جای دنیا فوتبالی را ببینیم که خیری از محصولات آکادمی رئال مادرید نباشد. رئال سعی می کند که با بهترین امکانات شامل بهترین تغذیه، بهترین روانشناسان، بهترین بدنسازان و … است تا بهترین بازیکنان ممکن در آکادمی رئال مادرید پرورش پیدا کنند. رئال مادرید تلاش کرده تا بهترین آکادمی ممکن را تشکیل بدهد و بهترین امکانات را بسازد. در حال حاضر یک خوابگاه مجهز و ویژه بازیکنان آکادمی هم توسط رئال تشکیل شده است. کلیدهای موفقیت رئال مادرید آکادمی رئال مادرید را مرور می کنیم:

هماهنگی بین دپارتمان ها : در رئال مادرید همه بخش ها با هم به جلو حرکت می کنند. پزشکان، بدنسازان، تدارکاتچی ها، روانشناسان، متخصصان غذا و … همه نقش دارند. همه آنها به طور همزمان برنامه هایی که برای تیم بزرگسالان در نظر دارند را برای آکادمی هم پیاده سازی می کنند.

خوابگاهی برای تیم های آکادمی : چند سالی است که با ساختن خوابگاه، بازیکنان آکادمی رئال مادرید نیازی ندارند که از والدبباس خارج شوند و خوابگاه مخصوص خود را دارند. اتاق هایی دارند که چشم انداز به زمین تمرین ها دارند. البته والدین بچه ها حداقل هفته ای سه بار با انها ملاقات می کنند.

بازدهی بی نظیر: در حال حاضر 48 بازیکن آکادمی رئال مادرید در لالیگا توپ می زنند و 55 تا در لیگ دسته دوم. از سویی 25 محصول آکادمی رئال مادرید در پنج لیگ برتر اروپا حضور دارند و بیش از 20 تا در سایر لیگ های دنیا.

پرورش مربیان از آکادمی: یکی از عادت های جذاب سالهای اخیر رئال مادرید این بوده که از آکادمی خود برای پرورش مربیان استفاده می کند. به طور مثال زیدان با تجربه حضور در کاستیا به تیم بزرگسالان رسید و رائول کاپیتان اسطوره ای رئال مادرید در حال حاضر سرمربی تیم رزروها موسوم به کاستیا است. در سالهای اخیر مربیان دیگری هم در آکادمی رئال مادرید رشد کردند که البته خیلی از انها قبل از آن در رئال بازی کرده بودند: میشل در تیم یونیورسیداد ناسیونال، ماندیا که دستیار میشل است، میگل رامیس که در شروع فصل سرمربی آلباسته بود، خوزه مانوئل دیاز که مسئول پرورش بازیکنان آکادمی است، سولاری که فصل گذشته سرمربی رئال بود، لوپتگی که هدایت سویا را به عهده دارد و دستیارش خوانوی پینادو، رافا بنیتز در دالیان، گوتی در آلمریا، آلوارو بنیتو که فصل گذشته سرمربی تیم جوانان بود، توریل که در لیگ چین فعالیت می کند، ژابی آلونسو که به رئال سوسیه داد بی رفته، سباس پاریا که دستیارش در سوسیه داد بی است، کودینا که در حال حاضر مربی دروازه بان های آکادمی رئال مادرید است، دنی گیندوس که در حال حاضر دستیار روبرت مورنو در موناکو است، مانولو آمیریو که در رده های پایه تیم ملی اسپانیا مربی دروازه بان هاست و دنی پویاتوس که سرمربی فعلی تیم جوانان رئال است همه و همه در رئال شکل گرفته اند.

بازیکنانی که در پست های دیگر مشغول شدند : البته برخی از بازیکنان سابق به جای فوتبال در حوزه های مدیریتی حضور داشتند: خوزه مانوئل لارا مدیر آکادمی تیم جف یونایتد ژاپن است، سزار ناواس که مدیر ورزشی تیم روبین کازان در حوزه اروپا بوده است، پولیدو که مدیر فنی تیم روبین کازان در حوزه اروپاست و خاویر موران که مدیر ورزشی تیم ایسترا کرواسی است.

البته برخی دیگر هم در آکادمی رئال مادرید بازی کردند اما در باشگاه های دیگر مربی شدند : پابلو ویا دستیار امری بوده است یا خوزه کایخا سرمربی فعلی ویارئال ، خولیو الوارز کمک مربی پونفرادینا یا کریستین فلورز که باشگاه آمه ریکا کالی را خریده است. برخی هم از آکادمی به تیم بزرگسالان رئال مادرید رسیدند: روبرتو وازکز، سانتیاگو سانچز، یوپیس، پارالس، خاویر مایو برخی از نمونه ها بودند.