مرجع خبری رئال مادرید : مارکا در گزارشی شرایط رئال مادرید و بارسلونا را برای بازگشت به مسابقات و شروع دوباره لالیگا مقایسه کرده است.

زیدان و ستین: هیچ کدام از این دو مربی قفبل از وقفه شرایط خوبی نداشتند. رئال مادرید در چهار بازی پایانی خود فقط چهار امتیاز گرفته بود و در مقابل بتیس و لوانته شکست خورده بود و در بازی رفت مقابل سیتی در خانه مغلوب شده بود. بارسا هم در ال کلاسیکو زخم خورده بود. برای هر دو مربی ، یازده بازی باقی مانده حالت مرگ و زندگی دارد.

خریدهای لوکس : اگر فصل به حالت عادی ادامه پیدا می کرد شاید هیچ وقت مصدومان فرصت پیدا نمی کردند اما حالا دمبله، لوییز سوارز، آسنسیو و هازارد برمی گردند که حضورشان خط حمله تیم هایشان را تقویت می کند.

فاکتور نیوکمپ یا برنابئو وجود ندارد: بدون تماشاگر شدن بازیها باعث می شود که بازیهای خارج از خانه یا درون خانه چندان فرقی نداشته باشد. این عامل هم می تواند در یازده هفته پایانی مهم باشد چرا که در بازیهای خارج از خانه نیز کار دو تیم آسان تر است.

مصدومان و مبتلاها: در مقطع پایانی لالیگا اگر بازیکنی مصدوم یا مبتلا شود ممکن است که روی روند تیمش تاثیر بگذارد. نه رئال و نه بارسا تا کنون بازیکن کرونایی نداشته اند اما در ادامه فصل ممکن است شرایط فرق کند. رئال در این فصل 41  مصدومیت مختلف برای 20 بازیکنش داشته و از این حیث مصدوم بوده است. یوویچ و ماریانو فعلا مصدوم هستند. در بارسا نیز 18 بازیکن مختلف 34 مصدومیت تجربه کرده اند. اومتیتی نیز در حال حاضر از مصدومان تیمش است.

تقویم: رئال مادرید شش بازی خانگی و پنج بازی بیرون از خانه دارد و برای بارسا برعکس است و آنها فقط پنج بازی خانگی دارند. سخت ترین بازیهای رئال مادرید قمابل والنسیا و ختافه در خانه و سوسیوه داد و بیلبائو در خارج از خانه هستند. بارسا نیز بازیهای سختی در خارج از خانه مقابل سویا و ویارئال و در خانه قمابل بیلبائو و اتلتیکو دارد.

پیش فصل: لالیگا به تیم ها حدود پنج هفته فرصت تمرین کردن مستمر دارد تا به نوعی برای ادامه فصل آماده شوند. برای هر دو تیم این مقطع خیلی مهم است.

قدرت ترکیب ها : از این حیث شاید تفاوت چندانی نباشد. هر دو تیم با بازگشت مصدومان دستشان برای انتخاب ترکیب باز است و از جنگیدن تا آخرین لحظه دست برنخواهند داشت.

فعلا خبری از چمپیونزلیگ نیست: برای هر دو تیم از این حیث شرایط برابر است. برگزاری چمپیونزلیگ به مرداد موکول شده و تا ان زمان باید دید که چه می شود. هم رئال و هم بارسا باید در بازی برگشت مقابل سیتی و ناپولی جبران کنند.=