رجع خبری رئال مادرید : ژابی آلونسو از عرصه ملی بازنشسته شد. این بازیکن در صفحه رسمی تیم ملی اسپانیا در شبکه های اجتماعی این خبر را اعلام کرد.

هافبک رئال مادرید در سن 32 سالگی پس از 114 بازی و 16 گل از عرصه ملی بازنشسته شد. وی دو یورو و یک جام جهانی کسب کرد و خاطرات بی نظیری را مثل دو گلش به فرانسه در یورو 2012 به جای گذاشت.

این بازیکن اولین بازی ملی خود را 30 آوریل 2003 زیر نظر اینیاکی سائز انجام داد و آخرین بازی او در جام جهانی برزیل مقابل استرالیا بود. وی در پیغامی نوشت:” پس از مدتها فکر کردن به نظرم رسید که حالا زمان وداع رسیده باشد.”

ژابی آلونسو در پیغام خود خطاب به هواداران نوشت:”باید اعلام کنم که دورانم در تیم ملی اسپانیا به اتمام رسید. وداع کردن خیلی مشکل است اما پس از مدتها فکر کردن به نظرم زمانش رسیده بود. یک دوره خوشایند در تیم ملی پس از 11 سال به پایان رسید. من توانستم بخشی از یک نسل تاریخی باشم که رویاهای میلیون ها هوادار را به تحقق رساند و یک جام جهانی و دو یورو را بدست آورد.”

هافبک سن سباستینی افزود:” از 30 آوریل 2003 که در سن 21 سالگی اولین بازی خودم را انجام دادم، همیشه خاطرات خوشی را به جای گذاشتم و بیش از یک دهه در این تیم بودم. باید از همه مربیان ، هم تیمی ها و کارمندان تیم ملی اسپانیا و همین طور میلیون ها هواداری که همیشه به من محبت داشتند تشکر کنم.

اینیاکی سائز، لوئیز آراگونس فراموش نشدنی و ویسنته دل بوسکه افرادی هستند که تا ابد در خاطر من می مانند چرا که نقشی کلیدی در دوران حرفه ای و شخصی من داشتند. نمی توانم از همه بازیکنانی که در تیم ملی اسپانیا کنارشان بازی کردم اسم ببرم اما از فرصت استفاده می کنم تا از همه آنها تشکر کنم.

از همه کسانی که در فدراسیون اسپانیا کار می کنند و به من محبت زیادی داشتند نیز تشکر می کنم. آنها باعث شدند که تیم ملی اسپانیا مثل خانه من باشد.از سوسیه داد، لیورپول و رئال مادرید نیز متشکرم که درهای حضور در تیم ملی را به رویم گشودند.در همه باشگاه هایم همیشه حمایت و کمک را حس کردم.

در نهایت می خواهم تشکر صادقانه ام را از هودارانی داشته باشم که با هم موفقیت ها و شادی های زیادی را سهمی دشیم. شما همیشه نقش اول را داشتید. برای همه کسانی که به تلاش برای این پیراهن ادامه می دهند آرزوی موفقیت می کنم و برایشان آرزوی توفیق بیشتر را دارم.

ممنون از همه شما تا همیشه.”