مرجع خبری رئال مادرید : تیبو کورتوا دروازه بان بلژیکی رئال مادرید مصاحبه با ال موندو در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

مربیان محبوبش:” سیمئونه روی فداکاری و مسائل تاکتیکی خیلی تمرکز دارد. جامهایی که بردیم به این دلیل بود که 120 درصد کیفیت بازیکنانش را بیرون می کشید. با حضور زیدان در رئال مادرید هم مسئولیت بیشتری روی فوتبال زیبا داریم. او به بازی تیم اهمیت می دهد. از سویی کاریزمایش را به تیم منتقل کرده است. اسطوره ای بی نظیر است.”

اسطوره هایش:” روی فن در سار، چک و بوفون تمرکز داشتم. بازیهایشان را زیاد می دیدم.”

اوبلاک یا ترشتگن؟ ” هر دو از بهترین های دنیا هستند و با هر کام از آنها حس خوبی دارم. قطعا در مقابل دروازه بان های خوب مثل ترشتگن، اوبلاک یا خودم مهاجم حریف باید بیشتر روی بازی کردن تمرکز کند. یک بار مربی پرتغالی چلسی با وجود شکستگی انگشتم من را روی نیمکت قرار داد و گفت:”ترجیح می دهم که اگر قرار باشد که کسی به زمین برود تو با مصدومیتت باشی تا یک تازه کار.” و من با خودم فکر می کردم:” اوکی ولی اگر به دستم شوت بزنند نمی توانم مهار کنم!””

سخت ترین بخش قرنطینه:” این که از بچه هایم دور باشم. خوشبختانه توانستم در خانه تمرین کنم و فرم خود را حفظ کنم.تمرین در خانه زیاد خوشایند نیست اما مهم این بود که ویروس متوقف شود.”

فوتبال جدید بدون شادی گل و با سکوهای خالی:”کمی عجیب خواهد بود. کسی که فوتبال را دوست دارد، احساسات درون استادیوم، شادی گل، جو و شادی ها را دوست دارد… اما باید به شرایط جدید فوتبال عادت کنیم. امیدوارم که هواداران برگردند. قطعا جای هوادارانی که ما را به سمت پیروزی هل بدهند، خالی خواهد بود.بازی کردن در استادیومی با نام آلفردو دی استفانو فوق العاده خواهد بود و انگیزه بالایی ایجاد می کند.”

ترس از ابتلا در تمرینات و در بازیها:” کاری که باشگاه بگوید را انجام می دهیم. به قوانین عمل می کنیم. باید اعتماد کنیم. ترسی نداریم اما همیشه باید احتیاط کنیم تا مبتلا نشویم و به خانواده منتقل نکنیم. اگر به پروتکل عمل کنیم، نباید مشکلی وجود داشته باشد.”

بازگشت هازارد:” با انرژی زیادی برگشته . این تعطیلی برای ریکاوری کردنش خوب پیش رفت. می تواند به ما برای قهرمانی کمک کند. شانس نداشت اما در مادرید خوشحال است. 9 سال است که او را می شناسم و همیشه می خواسته که به رئال بیاید. رویایش همین است. در رختکن چلسی در مورد این که با هم در مادرید بازی کنیم صحبت می کردیم و مدام از عبارت “کاخ سفید” استفاده می کردیم. چنین حرفهایی زیبا بود. حالا برای قهرمانی انگیزه داریم.”

واکنش هواداران اتلتیکو به انتقال به رئال مادرید:” باید بین اتفاقی که در متروپولیتانو رخ می دهد و اتفاقی که در خیابان ها رخ می دهد تبعیض قائل باشیم. در خیابان هرگز کسی چیزی به من نگفته است. خیلی از هواداران اتلتیکو برایم ارزوی موفقیت کردند. آنها می دانند که در سه سالی که در آن جا بودم بیشترین تلاش و بهترین عملکردم را ارائه می دادم. برخی حتی فکر می کنند که من به انگلیس رفته ام و نمی دانند که به خاطر اتمام قرارداد قرضی مجبور بودم بروم نه این که تیمی من را بخرد. در تابستان 2014 مجبور بودم به چلسی بروم.”

خاطره فینال لیسبون و صحبت کردن با راموس در مورد گل معروف:” زیاد در موردش صحبت کردیم. یک عکس در رختکن از آن بازی هست و هر از گاهی صحنه هایش را در شبکه رئال مادرید می دیدیم. برای من ناراحت کننده بود اما دیگر فراموش شده است. سانتی مترهای کمی را کم آوردم. خیلی توپ به دستم نزدیک بود. این اتفاقات در فوتبال رخ می دهند. در نیوکمپ برای قهرمانی لالیگا تلاش کرده بودیم و انرژی زیادی را در آن جا از دست داده بودیم.”

راموس در تمرینات به تو پنالتی چیپ می زند؟”نه، از او خواستم این کار را نکند چون علاوه بر این که ما دروازه بان ها این کار را دوست نداریم، به دردمان هم نمی خورد. اگر بخواهد وسط بزند به او می گویم که محکم بزند. هرگز به او توصیه ای نداشتم چون خودش پنالتی های خوبی می زند. او فقط وقتی پنالتی چیپ می زند که مطمئن باشد دروازه بان حرکت کرده است.”