مرجع خبری رئال مادرید : در روز جمعه دوم ژوئن 1978 ، سانتیاگو برنابئو یسته، مدیر اسطوره ای رئال مادرید در ساعت 6:15 بامداد جان باخت.

در حالی که همه نگاه ها به برگزاری جام جهانی در آرژانتین بود، سانتیاگو برنابئو در خانه اش در خیابان خریکو جان خود را از دست داد. او که به سرطان روده مبتلا شد و یک عمل بسیار سخت را پشت سر گذاشته بود در نهایت جان خود را از دست داد.

سانتیاگو برنابئو در روز 8 ژوئن 1985 در آلمانسا متولد شد. او هفتمین و کوچکترین فرزند از رابطه دون خوزه برنابئو ایبانیز، وکیل اسپانیایی و بانو آنتونیا یسته نونیوز با اصالتی از کوبا بود. سانتیاگو از بچگی قدرت رهبری داشت و به همین خاطر در هفت سالگی کاپیتان تیم مدرسه اش شد. او مثل برادران بزرگ ترش تصمیم گرفت که فوتبال را انتخاب کند و در نهایت به تیم “مادرید فوتبال کلوب” ملحق شد که بعدها رئال مادرید نام گرفت. او بازیکن، عضو هیئت مدیره و در نهایت سرمربی رئال مادرید بود. به عنوان بازیکن 16 سال بازی کرد کهالبته در تیم هایی نظیر اوویدو هم بازی کرد هر چند که هرگز در تیم ملی اسپانیا بازی نکرد.

سانتیاگو از سال 1929 وارد کادر مدیریتی رئال شد و دبیر هیات مدیره شد. او در سال 1943 مدیر رئال مادرید شد هر چند که در مقاطعی مربی موقت و سرمربی تیم هم بود. او به محض شروعش در رئال تصمیم گرفت که استادیوم جدید را بسازد. او زمین های اطراف ورزشگاه چامارتین را خرید و ورزشگاه فعلی که سانتیاگو برنابئو نام دارد را خرید. در یک دوئل سخت دی استفانو را به رئال مادرید آورد و توانست کاری کند تا رئال پنج قهرمانی پیاپی اروپایی کسب کند. پوشکاش، کوپا، ریال، خنتو، دیدی و … دیگر خریدهای مهمش بودند. او  به عنوان مدیر رئال مجموعا شانزده لالیگا، شش قهرمانی اروپا، شش جام حذفی، یک جام بین قاره ای و دو کوپا لاتینا کسب کرد   و 35 سال مدیریت درخشان داشت. پس از مرگش بیش از صد هزار نفر در مراسم یادبودش شرکت کردند و در برخی بازیهای جام جهانی 1978 یک دقیقه سکوت پیش از بازی انجام شد.