مرجع خبری رئال مادرید: سرجیو راموس در مورد دوازدهمین قهرمانی اروپایی رئال مادرید صحبت کرد و گفت که این پیروزی برای تجلیل از تیم مهم بوده است.

راموس در مصاحبه با سایت یوفا گفت:” می دانستیم که فینال مشکلی مقابل یوونتوس را داریم و آمادگی ذهنی را داریم تا سومین چمپیونزلیگ را کسب کنیم چرا که این برای تقدیر از تیمی که دو جام گرفته بود، مهم بود. بردن جام انگیزه بالایی ایجاد می کرد.”

وی در مورد گل اول رئال در آن بازی توسط  رونالدو گفت:” به خوبی آن را به یاد دارم. برننامه این بود که در دفاع توپ ربا برباییم و ضد حمله بزنیم چرا که بازیکنان خیلی سریعی در حملات داشتیم که می توانستند موقعیت ایجاد کنند. بعد از ان کارواخال از جناح خودش نفوذ سریعی داشت، کریستیانو رونالدو حواس دفاع مقابل را پرت کرد و بعد از آن فضا را باز کرد و کاروا توپ را فرستاد تا گل بزند.”

کاپیتان می گوید که برای رئال مادرید مهم بوده که گل اول را بزند و دروازه اش را بسته نگه دارد اما انژوککیچ قبل از اتمام نیمه گل  تساوی را زده است. وی افزود :” مهم بود که بازی را با پیروزی آغاز کنیم اما مانژوکیچ یک ضربه عالی و نبوغ آمیز زد. توپ را با سینه اش استپ کرد و ضربه برگردان بی نظیری زد چرا که کیلور ناواس نمی توانست کاری انجام بدهد.”

راموس در مورد نیمه دوم آن بازی گفت :” مهم بود که توپ را تحت کنترل داشته باشیم و کنترل بازی را داشته باشیم تا توپ را از یوونتوس بگیریم و آنها موقعیت کمتری ایجاد کنند. در نیمه اول دو تیم به هم خیلی احترام می گذاشتند و به همین خاطر ما هم زیاد به حریف فشار نمی آوردیم. نیمه دوم کلیدی بود، توپ را در زمین حریف می ربودیم و گل می زدیم. گزینه مربی خیلی خوب بود.مهم بود که صبور باشیم و عجله نکنیم و در نهایت نتیجه ای که می خواستیم را گرفتیم. همه دوست دارند که در فینال ها گل بزنیم چرا که این گلها در تاریخ ثبت می شوند. مهم بود که بازی را تمام کنیم. فرقی نداشت که آسنسیو گل بزند یا نه هر چند که دروغ است اگر بگویم که دوست نداشتم گل بزنم.”