مرجع خبری رئال مادرید: مارسلو کاپیتان دوم رئال مادرید به بهانه دومین سالگرد دوازدهمین قهرمانی چمپیونزلیگ از آن بازی یاد کرد.

دوازدهمین قهرمانی:” خاطرات خوب زیادی دارم. هیجان بسیار زیادی داشتیم چرا که می خواستیم از جام خود دفاع کنیم. در مورد تیم ما تردیدهای زیادی ایجاد شده بود. می دانستیم که می توانیم برنده شویم و تاریخ سازی کنیم. اذیت شدیم اما خیلی خوب بازی می کردیم. خیلی خوشحال بودیم.”

چمپیونزلیگ های پیاپی:”مهم است که زمانی که قهرمان می شویم، متوقف نشویم و سعی کنیم بیشتر برنده شویم. رئال مادرید به من یاد داد که تا آخرین لحظه بجنگم و در فینال ها باید پیروز شد. زمانی که فکر می کنیم همه چیز را برده ایم سعی می کنیم که برای یک بار دیگر برنده شویم.”

یازده فینال:” بهتر شده ایم. لحظات مشکلی را پشت سر گذاشتیم که تمرین نمیک ردیم ، خبری از فوتبال و برخورد نبود. حالا قرار شده که یازده فینال در پیش باشد و همه تلاش خود را برای پیروزی انجام می دهیم. سعی می کنیم برنده شویم و همه بازیها را ببریم.”

صحنه بازی مقابل بایرن:”یادم هست. همیشه بازیهایم را می بینم و سعی می کنم بهتر شوم. همیشه ترجیح می دهم که پاس گل بدهم و هم تیمی ام را خوشحال ببینم تا این که خودم گل بزنم.”

گل آسنسیو در شب دوازدهمین جام:” همیشه باید در هر لحظه از بازی دقت داشته باشی. روی رونالدو خطا کرده بودند و من ناگهان دیدم که توپ روی هواست. به سمتش رفتم و به آسنسیو پاس گل دادم. عالی پیش رفت و بسیار خوشایند بود.”

یووه در آن چمپیونزلیگ فقط سه گل خورده بود:” در حالی به بازی رفتیم که می دانستیم باید به مصاف خط دفاعی بسیار قدرتمند برویم. همیشه می دانستیم که باید چه کار کنیم. متحد بودیم. می دانستیم که ممکن است گل بخوریم اما سعی می کردیم که قوی باشیم. هرگز نمی توانی فکر کنی که زدن یک گل آسان است. هر کسی که بهتر در فشار در فینال ها دوام بیاورد بهتر نتیجه می گیرد. همیشه عطش بی نظیری برای کسب جامها داشتیم. یک فینال را بازی نمی کنی، می بری.”

انتقالش به رئال مادرید:” همیشه مثل یک فیلم از ذهنم عبور می کند. وقتی آمدم، با خانواده ام  و با پدربزرگم عکس گرفتم… در آن زمان اسپانیایی صحبت کردن بلد  نبودم.”

نیمه دوم عالی مقابل یوونتوس:” در نیمه اول هم خیلی خوب بودیم، یک فینال هرگز اسان نیست. نتیجه مساوی بود اما فضاهای زیادی را می دیدیم و مربی در مورد ما صبور بود. می دانستیم که باید فشار را تحمل کنیم و کار آسانی نداریم. آسان به نظر می رسید اما هرگز آسان نیست. با صبر حرکت کردیم.”

دریبل هایش:” خیلی از اوقات ناخودآگاه است. وقتی می بینم که بازیکنان زیادی پیش رویم هستند این کار را می کنم (می کنم). همیشه کاری را انجام می دهم که در ذهنم است. اگر توپ را داشته باشم، می توانم به خوبی از توپ دفاع کنم.”

چمپیونزلیگ:” رئال مادرید در فینال ها بهتر می شود.اگر دوستت همه تلاشش را انجام بدهد، تو هم باید همین کار را بکنی. این انگیزه باعث می شود که حس خوبی داشته باشی و در جریان بازی بهتر شوی. در فینال ها باید هر طور که شده برنده شوی.”