مرجع خبری رئال مادرید : ایکر کاسیاس کاپیتان اسبق رئال مادرد به سوالات مختلف هوادارانشش واکنش نشان داد.

دوست داشتی در چه نسلی بازی کنی؟” اگر دست من بود دوست داشتم در نسل دسته پنج کرکس باشد. همه ما ان سالها را با بازگشت های بی نظیری و چیزهای دیگر به یاد داریم. من خیلی کوچک بودم. با این وجود خاطراتی دارم.”

لادسیما:” برای من خیلی خوشحال بود. به خاطر هواداران احساسا خوشحالی میک ردم. تحمل فشار برای رسیدن به آن لحظه حس خیلی خاصی داشت. سالها بود که در اروپا موفق نمی شدیم و در نهایت توانستیم چنین موفقیت بزرگی را کسب کنیم. به راموس گفتم که خیلی باحالی و به عنوان مرد دسیما شناخته خواهی شد.”

بهترین سالش:” یکی از بهترین فصل هایم مربوط به فصلی است که کمتر بازی کردم یعنی فصل 14-2013. به طور کلی و با وجود اشتباهام در فینال چمپیونزلیگ به نظرم 24 بازی خوب داشتم و باید تکرار کنم که خیلی کمتر از حد انتظارم بازی کردم.”

یک خاطره :” در ابتدا وقتی بازی کردن را شروع کردم، شجاعت این که به هم تیمی هایم دستور بدهم را نداشتم. دروازه بان بودن خیلی مهم است. باید زا عقب دستور بدهی. همه چیز را درون زمین می بینی. برایم سخت بود که دستور بدهم… اما هم تیمی هایم کمک کردند. به من گفتند که برایم مهم نباشد که آنها چه کسانی هستند و باید فریاد بزنند.”

مربیگری:” شاید یکی از اتفاقاتی باشد که در موردم رخ بدهد. فعلا به مربیگری فکر نمی کنم اما کسی نمی داند که در آنیده چه می شود. هم تیمی های زیادی داشتم که می گفتند فکر نمی کنند مربی شوند و حالا در این جا هستم. حتی می گفتند که مفسر ورزشی هم نمی شوند اما این اتفاق رخ داد.”

بهترین خاطره با پورتو:” قهرمانی در فصل 17-2018 . دو هفته جشن در شهر پورتو برقرار بود و هواداران خیلی خوشحال بودند.”

کرونا:”اگر فوتبال برگردد به این خاطر است که مقامات بهداشتی اجازه داده اند. البته فکر نمی کنم تا سال اینده میلادی استادیوم ها  میزبان هواداران باشند. شاید درصد کمی به استادیوم بروند اما خبری از پر شدن ورزشگاه ها نیست… شخصا دوست ندارم که استادیوم ها خالی باشد چون هیجانش را از دست می دهد. درک می کنم که به خاطر امنیت این اتفاق رخ می دهد… در حال حاضر رویایم این است که همه چیز عادی شود و دوباره تمرینات برگزار شوند. باید بتوانیم مقابل ویروس کرونا رقابت کنیم.”

برخورد هواداران:” از هیچ کسی گلایه ای ندارم. محبت هواداران را همیشه حس کردم. اگر کسی به دلیلی از من خوشش نیامده است، عذرخواهی می کنم. نمی توانم همه را خوشحال کنم.”

اولین بازی ملی:” خاطرات زیادی دارم. حضور در استادیوم، دوربین هایی که منتظر بودند… لحظات بسیار زیبایی بود. لحظه ای بود که یک رویا به تحقق پیوست. سال خیلی زیبایی داشتیم و کاماچو به من برای حضور در یورو 2000 اعتماد کرد.”

کدام اسپانیایی لایق توپ طلا بود؟” رائول، راموس، اینیستا، ژاوی…”

سه بازیکن برتر تاریخ رئال مادرید:” نمی توانم از سه نفر اسم ببرم اما اگر بخواهم از دو تا اسم ببرم، رونالدو و دی استفانو هستند.”

چمپیونزلیگ محبوبش:” فینال 2000. اولین جام من بود.”

بهترین لحظه دوران فوتبال:” اولین بازیم در سپتامبر 1999. برای من این شروع کار بود.”

حضور در یک لیگ دیگر:” دوست داشتم در انگلیس بازی کنم هر چند که 20 سال پیش لیگ ایتالیا هم قدرتمند بود.”

تمرینات:” زیاد راحت نیستم. بیشتر روی نیم تنه پایین کار می کردم. همیشه به پاهایم اعتماد داشتم. اگر پاهایت سریع حرکت کنند می توانی بهترین واکنش را داشته باشی. دوست داشتم قبل از تمرینات کمی کارهای کششی انجام بدهم. مهم بود که همه چیز خوب پیش برود.”