مرجع خبری رئال مادرید : فدریکو والورده هافبک اروگوئه ای رئال مادرید ملقب به ال پاخاریتو (به معنی گنجشک کوچک) فصل درخشان و خاصی داشته است. او امسال در ترکیب رئال مادرید درخشید، پدر شد و اخیرا نیز با شرکت سرشناس امریکایی واسرمن که در حوزه تبلیغات و وکالت کار می کند قرارداد بسته است.

فدریکو پنج سال پیش با پنج میلیون یورو به رئال مادرید پیوست. رئال مادرید خرید او را از پنیارول نهایی کرد اما یک فصل بیشتر در تیم اروگوئه ای ماند. تیم های دیگری نظیر آرسنال، یونایتد و بارسا هم او را می خواستند اما رئال زودتر از همه اقدام کرد. در حقیقت پیشنهاد مالی رئال برای جذب والورده دو برابر بالاتر از بقیه رقبا بود.

فدریکو بازیکنی کلیدی در تیم زیدان در این فصل بوده که در 32 بازی 2068 دقیقه بازی کرده و فقط دو تا از 23 بازی که در آن فیکس بوده را باخته است. البته شروع فدریکو در چامارتین آسان نبود. او در تابستان 2016 به کاستیا ملحق شد. در ابتدا در کاستیا نیمکت نشین بود چون رقبایی همچون انزو زیدان، فباس و اودگارد را داشت. اما بالاخره در ترکیب اصلی قرار گرفت وف صل را با سه گل به پایان برد. بدین ترتیب او یک سال قرضی به دپورتیوو لاکرونیا رفت که در این تیم نقش مهمی داشت اما نتوانست جلوی سقوطشان را بگیرد.

فدریکو در سال 2018 به رئال مادرید برگشت. اولین بازیش در تیم بزرگسالان رئال در 23 اکتبر 2018 در مقابل ویکتوریا پلزن در چمپیونزلیگ بود.  زیدان بر خلاف سولاری و لوپتگی به او اعتماد داشت و در تابستان گذشته جلوی انتقال قرضی او را گرفت. زیدان به حدی به فدریکو اعتماد داشت که گزینه های دیگر را رد کرد و حالا این بازیکن به یکی از بازیکنان کلیدی تیمش تبدیل شده است.

فدریکو حالا می خواهد فصل درخشانش را با قهرمانی لالیگا تمام کند. او قطعا در بازگشت به لالیگا از بنیان های کلیدی رئال مادرید خواهد بود و حضورش در ترکیب خیلی مهم خواهد بود.