مرجع خبری رئال مادرید : نستور گونچالوس پسر اسطوره باشگاه پنیارول که یکی از کاشفان فدریکو والورده است در مورد این هافبک صحبت کرد.

کشف فدریکو :” شبکه از استعدادیاب ها را مدیریت می کنم و به من گفتند که او را ببینم. فقط هشت سال سن داشت و همه را میخکوب می کرد. چششمانش می گفتند که به من مسئولیت بیشتری بده. همیشه می توانست مشکلات را حل کند. هر چقدر مشکلات بیشتر می شدند، عملکرد بهتری ارائه می داد. به نظرم این را در رئال مادرید ثابت کرده است.”

خرید او مشکل بود؟” در تیم قبلی اش خیلی دوستش داشتند اما می دانست که بهترین گزینه برایش پیوستن به پنیارول است. در 9 سالگی به تیم ما ملحق شد و در آن جا از رده نونهالان به یک باشگاه بزرگ ملحق شد. می دانستم که یک ستاره می شود. بیرون از زمین خیلی ساکت بود اما درون زمین می درخشید. از اولین لحظه من را تحت تاثیر قرار داد. همیشه این حس را داشتم که خودش را ثابت خواهد کرد. پیشرفت بی نظیری داشت. او به خوبی تفکرات دیگران را می فهمید، در خدمت تیم بود، رفتار فوق العاده ای داشت و خانواده اش از او حمایت می کردند. در چنین پروسه ای برخ یرشد می کنند و برخی ناکام می مانند. والورده در ابتدا به علت کاغذبازی نمی توانست با تیم تمرین کند. به همین خاطر از او خواستم که با یک دیوار تمرین کند و روی پاس دادن و استپ کار کند. تقریبا هر روز مقابل این دیوار تمرین می کرد.هرگز رفتار بدی از او ندیدم چرا که ذهن مطمئنی داشت. با همه شرایط کنار می آمد. آرامش او درون زمین بی نظیر است.”

راز موفقیت والورده:” مادرش دوریس خیلی مهم بوده است. همیشه او را در جمع اولین نفرات به تمرینات می آورد چرا که اتوبوس خیلی زود از خانه شان حرکت می کرد و به موقع می رسید. حتی در زمان باران و سرما هم زودتر از همه می آمد. تربیت خانوادگی خیلی مهم است. مادرش ذهن خیلی قدرتمندی داشت و باعث شد که استعدادش را بروز بدهد.من سقفی را برای فدریکو نمی بینم. او توانایی بی نظیری دارد.  یادم است که وقتی از او خواستیم که بیشتر به دنبال گل باشد در ابتدا از آن شناختی نداشت اما به تدریج هماهنگ شد و خودش را نشان داد.امیدوارم که در آینده موفقیت های بیشتری از او ببینیم.در مادرید خیلی خوشحال است. همیشه ثابت کرده که می تواند بازیکن مهمی باشد و تعهدپدیری بی نقصی دارد.”