مرجعخ بری رئال مادرید : تاکفوسا کوبو پدیده ژاپنی اولین فصل حضورش در لالیگا را سپری می کند که به صورت قرضی از رئال مادرید به مایورکا رفته است.

پاما کوبو برای مردم ژاپن از همین حالا جذابیت بالایی دارد. این بازیکن 19 ساله در واقع باعث شده تا در فصل گذشته لالیگا پربیننده تر از لیگ برتر انگلیس باشد.  مدیر لالیگا در ژاپن گزارش داده است که هشت تا از ده بازی پربیننده لالیگای امسال در ژاپن مربوط به بازیهای مایورکا بودند. در واقع بازی مایورکا و ویارئال در سون مویکس حتی از ال کلاسیکوها هم پرتماشاگر بوده است. کوبو در آن بازی گل زد و عملکرد درخشانی داشت تا خوش بدرخشد. ایوان کودینا نماینده لالیگا در ژاپن گفت :” تاثیر کوبو خیلی زیاد بود. در مورد سه سال اخیر صحبت می کنیم. لالیگا در بازار ژاپن رشد کرده اس و تاثیر کوبو باعث شده تا از لیگ انگلیس عبور کنیم. این تاثیر بزرگی است. مثل تاثیری است که وو لی در اسپانیول و در چین گذاشته است.”

از سویی در حالی که تا قبل از کوبو رئال مادرید 293 هزار  فالوور ژاپنی داشت در ماه های اخیر این عدد صد هزار تا افزایش داشته است. تعداد فالوورهای ژاپنی صفحه بارسا نیز با خرید هیروکی آبه از 252 هزار به 296 هزار نفر رسیده است. کودینا در ادامه گفت :” کوبو با از دست دادن ژاپن ضرر بزرگی کرد. او بازیکنی است که در آکادمی بارسا رشد کرده است. در آسیا بازیکنان توانمند زیادی وجود دارند اما زمانی که به اروپا می رسند میرشان را گم می کنند. اما کوبو به خوبی با شرایط کنار آمده است.  ژاپن کشوری با 130 میلیون نفر جمعیت دارد. بازاری بسیار پخته را دارند چرا که همیشه به دنبال نوآوری بوده اند. “