مرجع خبری رئال مادرید : زیدان در مورد پیروزی رئال مادرید مقابل بیلبائو در سن مامس صحبت کرد.

پیروزی کلیدی:” خیلی مهم بود. یک بازی پربرخورد بود که با تلاش و جدیت بازی کردیم. مقابل حریفی بازی می کردیم که کار را برای ما مشکل کرد. سه امتیاز بسیار مهم و یک پیروزی بسیار مهم خوب را کسب کردیم.”

نصف لالیگا:” تکلیف لالیگا در پایان فصل مشخص می شود. چهار بازی مانده است و تا زمانی که روی کاغذ چیزی قطعی نشود کار را دستکم نمی گیریم و به جام فکر می کنیم. به تلاش ادامه می دهیم. با انسجام و جدیت بازی می کنیم.”

خوشبینی:” تجربیات بازیکنان مهم است. خوب است که مثل امروز تا آخرین لحظه تلاش کنیم. از بازی و سه امتیاز راضی هستیم. از تلاش بازیکنان خرسند هستیم. البته کار آسانی نداریم. کسب هفت برد از هفت بازی عالی است.”

پنالتی مارسلو:” داور صحنه را بازیبینی کرد و به نظرم پنالتی بود چون خطا انجام شد. صحنه را دقیق ندیدم اما به من گفتند که پنالتی بوده است.”

بازیکنان بیلبائو معتقد بودند که روی رائول گارسیا پنالتی شده :” چه بگویم. نمی توانم چیزی بگویم. هر کسی نظری دارد. وارد بحث داورای نمی شوم. آنها کار خودشان را می کنند. تصاویر را می بینند و سوت می زنند.”

آیا تصمیم های داوری روی لالیگا تاثیر گذاشته؟” فکر نمی کنم. صحبت کردن آسان است. اما این طور نیست. فوتبال همین است. درون زمین بازی می کنیم. بازیکنان درون زمین کار خود را می کنند. نمی توانید به من بگویید که به خاطر داوران صدرنشین هستید. شاید شما یا دیگران چنین نظری داشته باشید اما من وارد این بحث نمی شوم. نمی توانم قبول کنم و بشنوم که نتایج ما به خاطر داوران است. باید به رئال مادرید و کاری که کرده اند احترام بگذاریم.”

افتخار کردن:”ريالطعا به تیم افتخار می کنم. بازینانم خوب کار کرده اند و رویکار خود تمرکز داریم.”

انسجام دفاعی:”این قدرت ماست و از آن استفاده می کنیم. سعی می کنیم انسجام خود را  نشان بدهیم. وقتی توپ را لو می دهیم همه با هم دفاع می کنیم. از این حیث خیلی خوب بوده ایم. در حملات باید کمی درخشش بیشتری داشته باشیم. همیشه می توانیم بهتر شویم و سعی می کنیم بهتر شویم اما مهم این بود که یک بار دیگر انسجام دفاعی خود را نشان دادیم.”

از اعتراض های رقیب ها خسته شدید؟”ّله خسته شدم. همیشه در مورد همین مسائل صحبت می شود. انگار که فقط به خاطر داوران بازیهایمان را می بریم. درون زمین کار می کنیم و باید به رئال مادرید و بازیکنان احترام گذاشته شود. داور برای بازبینی صحنه رفت و پنالتی گرفت چون پنالتی بود.نمی دانم دیگر چه بگویم. کسی نمی تواند هدفمان را از ما بگیرد. سعی می کنیم که فوتبال بازی کنیم. با راموس و سرجیو در مورد پنالتی ها صحبت نکردم. داوران کار خودشان را می کنند و به آنها احترام می گذاریم. روی فوتبال تمرکز داریم، فقط همین.”

راموس، کریستیانو و پنالتی ها:” هر دو قابل اتکا هستند اما سرجیو یک متخصص است. بعد از تمرینات روی پنالتی ها کار می کند و حضورش برای ما خوشایند است.”

شرایط خامس و بیل:” خامس به خاطر مسئله شخصی خودش و به خواست خودش خط خورد. در مورد بیل… بازیکنانی دارم که باید انتخاب کنم و دو بازی است که حضور نداشته است. همیشه سعی می کنم بهترین انتخاب ها را داشته باشند. می توانید سوال بپرسید اما چیزی نمی توانم بگویم. 25 بازیکن دارم و باید از بین انها انتخاب کنم.”

میلیتائو:”بازی خوبی داشت. اخیرا زیاد بازی نکرده بود و امروز یک بازی خیلی خوب داشت. در بازی قبلی هم خوب بود آن هم در حالی که از نظر بدنی بازی مشکلی بود. برایش خوشحالم. همه بازیکنان انگیزه دارند و وقتی بازی می کنند تلاش خود را انجام می دهند. میلیتائو خوب بود.”

مکالمه با خامس:” این مسئله بین ما می ماند. سوالاتی پرسید و من جواب هایی دادم و همین. بیشتر توضیح نمی دهم.”

تلاش برای جلوگیری از جشن:” سعی می کنیم که کار خودمان را فکر کنیم. به چیزهایی که در بیرون می گویند گوش نمی دهم. لالیگا تا هفته های آخر ادامه خواهد داشت. روی بازیهای پیش رو تمرکز داریم. به بازیکنان تبریک می گویم.”

زیبا بازی نکردن :” عوامل مختلفی تاثیر دارند اما مسئله بدنی تاثیرگذار است. هر سه روز یک بازی داریم. بازی بعدی ما جمعه است و بعد از ان باید در یک هفته سه بازی داشته باشیم. این روی تیم تاثیر می گذارد. نه روی ما بلکه روی کل تیم ها تاثیر می گذارد. مسئله بدنی خیلی مهم است. “