مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو سردبیر آس در مورد بازی رئال مادرید و آلاوز نوشت.

دروازه بان عالی
یک روز یکی از آدم های قدیمی فوتبال به من گفت (بیشتر باهوش بود تا مسن):”رونکرو، در رئال مادرید هیچ وقت دوست نداشتم که دروازه بان بهترین بازیکن تیم باشد چرا که مفهومش این است که حریف تیم را آزار داده است.” اما این حرف کم کم برایم مفهومش را از دست داد چرا که درخشش های بی نظیر کاسیاس را می دیدم. به معجزه های ایکر عادت کرده بودیم و به جای این که خجالت بکشیم با افتخار به خاطر توپگیری های پسری که در آکادمی ما رشد کرده، پز می دادیم. دروازه بان هم یکی از بازیکنان تیم است و فرقی ندارد که پستش این قدر خاص و متفاوت باشد. من همیشه علاقه خاصی به دروازه بان ها داشتم (میگل آنخل، گارسیا رمون، بویو، کاسیاس مورد اشاره، کیلور و …) و به همین خاطر دوست دارم که به تیبو کورتوا ادای احترام کنم. دروازه بان بلژیکی تقریبا دو متری از فصل گذشته مورد فضاوت بوده است. اما به قول آنتونیو رومرو در ال کاروسل، فشاری که کیلور به او وارد می کرد به ضررش بود. دروازه بان سه چمپیونزلیگ مورد حمایت هواداران در برنابئو بود و این منطقی و طبیعی بود. اما کورتوا توانست بجنگد و از زمان رفتن دروازه بان کاستاریکایی به پی اس جی بهتر شد. زمانی که حس کرد مالک پرفشارترین دروازه دنیاست، درخشید. او در مسیر ثبت 500 دقیقه بدون گل خورده است، به این معنی که جایزه زامورایش در خطر نیست. زیدان با انسجام دفاعی در مسیر کسب لالیگای 34 قرار دارد. مشخص است که بازی کردن در کالچیو به او انسجام دفاعی را یاد داده است.

کاپیتان کریم
بنزما در غیاب راموس نقش رهبری تیم را پذیرفت. راموس به علت پنج کارته شدن بازی را در سکوهای دی استفانو تماشا کرد. با توجه به این که مارسلو مصدوم بود، بازوبند کاپیتانی نصیب کریم شد. اما به هیچ وجه سنگینی  آن را حس نکرد. بین خوط حرکت کرد، گل راموسی زد (در پگنالتی ها مطمئن است) و آرامش بازیکن کاماسی را به تیم منتقل کرد. پنالتی واضحی روی مندی انجام شد و به درستی گرفته شد. گل شماره 500 دوران زیدان را بنزما زد. کریم اولی و چهارصدمی را هم زده بود.بنزما و زیدان، پیوند فوتبالی غیرقابل جداسازی.

عامل دی استفانو
پنج بازی در خانه جدیدمان داشتیم و پنج برد کسب کردیم. پانزده امتیاز از پانزده امتیاز ممکن. یازده گل زده و فقط یک گل خورده. این یک دژ است. نمی توانم بگویم حریفان را می ترساند چون متاسفانه هیچ کس در سکوها نیست تا از تماشای قهرمان لذت ببرد اما مشخص است که تیم زیدان حس خوبی نسبت به تغییر مل بازیهای خانگی دارد. دون آلفردو دی استفانو با افتخار از آسمان ها تیمی را می بیند که در استادیومش می درخشد.

ریوالدو، ستاره
در شبکه های اجتماعی برخی اصرار دارند تا بگویند که داور ویدیویی در مسیر تعیین قهرمان تنها لالیگای کرونایی موثر است. اما باید به انها اعلام کنم که آسنسیو اولین گلی را برای رئال در این لالیگا زد که پس از مردود شدن، با داور ویدیویی تایید شد.ریوالدو اسطوره بارسلونا با بزرگی خود این بحث را تمام کرد و نشان داد که این صحبت بیشتر فشار رسانه ایست تا واقعیت :” بارسلونا این لالیگا را به خاطر داور ویدیویی نخواهد باخت. مشکل واقعی آنها فوتبالی است.”