مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو سردبیر آس در مورد پیروزی رئال مادرید مقابل گرانادا نوشت.

بوی قهرمانی
یک نیمه اول عالی، شایسته و شایسته تحسین با دو گل به یاد ماندنی و یک نیمه دوم پرفشار، سخت و نزدیک  که گرانادا می خواست نتیجه را برگرداند اما به لطف توپگیری های کورتوا و توپی که راموس از روی خط بیرون کشید، به هدف نرسید. اما نباید ناراحت باشیم. نمی توانیم به اتفاقات دقایق پایانی بازی لوس کارمنس فکر کنیم. رئال مادرید 9 برد پیاپی در لالیگای کرونا داشته است. 27 امتیاز از 27 امتیاز ممکن گرفتیم. هیچ کس در اروپا در شرایط جدید این کار را نکرده، نه بایرن، نه لیورپول، نه سیتی، نه یوونتوس … فقط رئال مادرید همه بازیهایش را برده است. تلاش فراانسانی تیمی مملو از بازیکنان قدیمی شایسته تحسین است. در این جا تنها کهکشانی روی نیمکت نشسته است. زیدان عامل احساسی این پیروزی دیوانه وار است. او همان کسی است که آن ضربه جادویی را زد که نهمین قهرمانی در گلاسیکو را به رئال مادرید داد (توپگیری های کاسیاس در دقایق پایانی را فراموش نمی کنیم) و در گرانادا نهمین برد پیاپی خود را قمابل حریفی شایسته کسب کرد تا رئال مادرید بتواند پنجشنبه جشن قهرماین بگیرد. در ورزشگاه دی استفانو، مقابل ویارئال. پیروزی به ما لالیگای 34 را می دهد و باید برایش آماده شویم…

گرانادا و یک سخره
میگل ریوس، خواننده راک گرانادایی است که عاشق رئال مادرید است. جمله “شب بخیر، بچه ها به راک اند رول خوش آمدید” متعلق به خواننده ایست که در روز 9 می 1976 یعنی در روزی که من یازده ساله شدمدر اوج بود. در آن زمان رئال مادرید لالیگای شاره هفده خود را کسب کرد، درست در همین استادیومی که گرانادا با تیم جنگنده دیگو مارتینز در آن بازی می کند. رئال در لوس کارمنس جشن قهرمانی گرفت. گرانادا، شهر رویایی من است. در گرانادا هر چیزی امکان پذیر است. تیم میلیان میلیانیچ از نظر روحی خیلی خسته بود چرا که دو روز قبلش، یوفا ، رئال مادرید را به خاطر شب معروف “جنون برنابئو” یک سال از مسابقات اروپایی محروم کرد چرا که هواداران در نیمه نهایی جام باشگاه های اروپا مقابل ابیرن مونیخ به لینمایر داور بازی حمله ور شده بودند.تیم با روحیه ای خراب به زمین گرانادا رفت آن هم در حالی که یک تساوی برای قهرمانی کافی بود. اما گلهای ماکاناس و برایتنر باعث شد تا رئال با پیروزی قهرمان شود. اما در آن زمان نه خبری از جشن بود و نه مثل حالا مردم به سیبلس می رفتند. آنتونیو رویز دستیار میلیانیچ و برنده چهار قهرمانی اروپا در رئال مادرید از گرانادا به لوسیو، مالک رستوران کاسا لوسیو زنگ زد و یک میز برای کل تیم رزرو کرد. در آن جا همه غذاهای خوشمزه مهیا شد و اتفاقات اروپا فراموش شد و تیم جشن قهرمانی شایسته ای گرفت. درست مثل اتفاقی که امشب رخ داد. پس از 44 سال رئال مادرید نتیج های خوشایند گرفت. گرانادا همانی بود که باید باشد.

پیروزی برای قهرمانی
این حسی است که وایکینگ های دوست داشتنی به من داده اند. پنجشنبه می تواند روز بزرگی باشد اما با تواضع زیدانی کار را دنبال می کنیم تا شگفت زده نشویم. بارسا می خواست با مسی، سوارز  گرزیمن قهرمان لالیگا شود اما رئال مادرید روی مندی حساب می کرد، جوانی که شماره 23 را به سبک مایکل جردن و بکام به تن می کند و گلی موشکی زد که روی سیلوا را نابود. کریم هم خامه روی کیک را ریخت. این لالیگا از دست ما نمی رود دوستان.