مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید در حالی لالیگای 20-2019 را شروع کرد که در مورد تیم تردیدهای زیادی وجود داشت. در حقیقت رئال مادرید در پیش فصل تردید آمیز ظاهر شده بود و شکست های بدی نظیر بازی با اتلتیکو را داشت. شاید عجیب به نظر برسد  اما در تونل رختکن بالایدوس در بازی مقابل سلتا در هفته اول لالیگا و در 334 روز پیش ، ایسکو خطاب به کورتوا گفت:” جایزه زامورا را خواهی برد.” که به شکل عجیبی پیش بینی او درست از آب در آمد.

آن شب رئال مادرید در مقابل ویگو پیروز شد که کورتوا یک گل دریافت کرد. تیبو اما به تدریج بهتر و بهتر شد و به اولین دروازه بان رئال در 12 سال اخیر تبدیل شد که جایزه زامورا می برد. آخرین نفر کاسیاس بود که در 36 بازی 32 گل خورد اما کورتوا شاهکار کرد و در 34 بازی فقط 20 گل دریافت کرد. او خاطره جام جهانی 2018 و کسب دستکش طلای مسابقات را تکرار کرد و فقط 0.59 گل خورده در هر بازی داشت.

کورتوا  یکی از بهترین میانگین های تاریخ جایزه زامورا را ثبت کرد و در حقیقت در تاریخ لالیگا با 0.59 گل خورده هفتم شد. رکورد تاریخ در اختیار لیانیو از دپورتیوو در فصل 96-1993 و اوبلاک از اتلتیکو در فصل 16-2018 با 0.47 گل خورده است. کورتوا در 18 تا از بازیها کلین شیت کرد که پنج تایش به صورت پیاپی بود یعنی در 52.94 درصد بازیهایش گل نخورد که آمار بی نظیری است. از سویی رئال مادرید اولین تیم از سال 2003 تا کنون است که در لالیگا با شوت از بیرون محوطه گل نخورده است. کورتوا 24 مهار داشته و آرئولا چهار تا. کورتوا پیش از این دو بار در اتلتیکو جایزه زامورا را برده بود و از سویی به پنجمین دروازه بان تاریخ تبدیل شد که در دو تیم مختلف جایزه زامورا می برد و البته دومین خارجی تاریخ پس از اوبلاک است که بیش از دو بار این جایزه را کسب می کند. دروازه بان بلژیکی تنها دروازه بان رئال در قرن 21 است که در دو ال کلاسیکو در یک فصل گل نخورده است. او بعد از قرنطینه 29 تا از 33 شوت در چارچوب را گرفته و به میانگین 87.87 درصد توپگیری رسیده است. آمار کل فصلش هم 79.2 درصد بوده است.