مرجع خبری رئال مادرید : درست 20 سال پیش در روز اول آگوست 2000 ، رئال مادرید در شروع دوران فلورنتینو به جوزپه مه آتزا دعوت شده بود تا در بازی صد سالگی باشگاه میلان حضور پیدا کند. شرایط طوری بود که دل بوسکه مجبور شد از نیمکت نشین هایش استفاده کند. خبری از فیگو، رائول، هیرو، هلگرا، سالگادو، کاسیاس، روبرتو کارلوس، مک منمن، ماکلله و فلاویو نبود. میلان اما از بهترین هایش شامل مالدینی، کاستاکورتا، آلبرتینی، گتوزو، لئوناردو، خوزه ماریو و شوچنکو استفاده کرد.

ترکیب رئال مادرید شامل نیمکت نشین ها و محصولات آکادمی بود : سزار، ژرمی، خولیو سزار، کارانکا، ایوان کمپو، سولاری، سلادس، خولیو آلوارز، گوتی، ساویو و مورینتس. هواداران رئال می ترسیدند که تیمشان شکست سنگینی می خورد اما شاید هیچ کس فکر نمی کرد که گوتی آن شب بدرخشد. این بازیکن گل اول را به ثمر رساند. گل دوم هم روی حرکت بی نظیر خودش به ثمر رسید که به مورینتس پاس گل داد. گل سوم را خودش در مقابل پنجاه هزار هوادار در مه آتزا به ثمر رساند. گوتی گل چهارم را هم آغاز کرد و به اتوئو پاس گل داد. در نهایت ریورا گلزنی کرد تا رئال در مقابل شوچنکو با نتیجه پنج بر یک پیروز شود.

آن شب گوتی به حدی جادویی ظاهر شد که برلوسکونی مدیر باشگاه میلان دیوانه وار شیفته گوتی شد و به او دو برابر دستمزدش در رئال را پیشنهاد داد اما گوتی عاشق رئال بود و این پیشنهاد را رد کرد تا ده سال دیگر در رئال بماند.