مرجع خبری رئال مادرید : هنوز از آخرین کنفرانس مطبوعاتی ژابی یک هفته نگذشته است . او روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد باشگاه را ترک کند و به بایرن مونیخ بپیوندد . با یک وقار متواضعانه گفت که تصمیم شخصی خودش بوده است . هرچند که دلایل اصلی جدایی اش هرگز ابراز نشد .
او ادعا کرد که پس از بردن دسیما احساس سکون میکرد و به دنبال چالش های جدیدی بود . این سخنان به نظر حقیقت ماجرا نیستند . این که به نظر حقیقت ماجرا نیستند به این دلیل نیست که دل او با تیم بود به خصوص بعد از خوشحالی معروفش در فینال لیسبون که از جایگاه به میدان دوید و با هم تیمی هایش به شادی پرداخت . به خاطر اینکه همین 6 ماه پیش قراردادش را دو سال تمدید کرد !
پس از اینکه در اکتبر ژابی آلونسو از مصدومیت خود ریکاوری کرد ، تیم در ترکیب خود به یک تعادل مشهود دست پیدا کرد . این امر به مربی هم خیلی کمک کرد به طوری که وی در آن زمان گفت : ” من خیلی خوش شانس بودم که در میلان پیرلو را داشتم . و خیلی خوش شانس هستم که در رئال ژابی را دارم . ”
حتی وقتی در تابستان تونی کروس از بایرن جذب شد او به عنوان یک بخش کلیدی از تیم باقیماند . وی در این رابطه گفت : ” جدایی من ربطی به جذب کروس نداشت . من اعتماد باشگاه ، مدیر و مربی را حس میکردم . اگر جدا نمیشدم مطمئنا دقایق زیادی را بازی میکردم . اما کروس نیز یک بازیکن عالی است. ” اما او این را میدانست که کروس در پستی مشابه پست او بیشترین بازده را خواهد داشت . دیر یا زود این بحث شکل میگرفت که کروس یا ژابی ؟! کدامیک باید در ترکیب اصلی تیم این پست را اشغال کنند ؟! با توجه به تجربه ای که از سال ها حضور در مادرید به دست آورده بود میدانست که مطبوعات این اجازه را به آنجلوتی نمیدهند که او را به جای کروس انتخاب کند . او میدانست که فلورنتینو با توجه به بعد تبلیغاتی خریدی مثل کروس ، کروس را در این پست ترجیح میدهد . با توجه به اینکه در ماه نوامبر آلونسو 33 ساله خواهد شد ، به نظر این رقابتی بود که امکان پیروزی برای وی وجود نداشت .
بازیکن اسبق لیورپول سال گذشته هم مورد علاقه ی سران بایرن قرار گرفته بود ولی پس از اینکه اوضاع با آنجلوتی به خوبی پیش رفت و افزایش دستمزد وی ، او در رئال ماندنی شد . پس از اینکه تیم قهرمان چمپیونزلیگ شد آلونسو و خیلی از بازیکنان تیم ، از یک فشار ناشی از استرس دسیما نجات پیدا کردند و پس از بردن آن به همان چیزی که ژابی اسمش را سکون گذاشته بود دست یافتند . اما این مطلب فقط برای ژابی صدق نمیکرد .
ژابی
اما با بازگشت بایرن به صف مشتریان وی و وجود یک مربی که به آینده ی این بازیکن همچنان اطمینان داشت او را به رفتن ترغیب کرد . او مدعی شد که : ” مربیان بزرگی در اینجا داشتم . میخواهم به بایرن بروم تا چیز های جدیدی از پپ یاد بگیرم . پست من به گونه ای است که نیاز به یادگیری در آن تا آخرین لحظه وجود دارد . من از مربیان اسبقم چیزهای زیادی یاد گرفته ام و اکنون میخوهم از پپ چیز های جدیدی یاد بگیرم . ” بازیکنی که با بنیتز ، مورینیو ، آنجلوتی ، آراگونز و دل بوسکه کار کرده بود ، اکنون به یکی دیگر از مربیان صاحب سبک دنیا ملحق میشود تا به قول خودش چیز های جدیدتری از مربی سابق بارسا یاد بگیرد .
آلونسو مایل است وقتی کفش هایش را آویخت به عرصه ی مربیگری قدم بگذارد و مسلما رویای وی مربیگری یکی از دو تیم بزرگ اسپانیا خواهد بود . اما اسم او به دلیل حضور سال های درخشان در مادرید با رئال لینک شده و شانسی برای مربیگری در رقیب دیرینه ی رئال نخواهد داشت . پس او نیاز داشت تا با پرز روابط حسنه داشته باشد . پرز که تا سال های آتی قصد ترک رئال را ندارد و ژابی برای اینکه به مربیگری در رئال برسد پرز را تخریب نکرد و گفت : ” تصمیم شخصی خودم بوده . ” اگر این کار را نمیکرد با وجود فروش دیماریایی که هنوز یک هفته از فروشش نگذشته بود چهره ی مدیر بیش از پیش در سطح هواداران منفور میشد .
البته که جدایی ژابی میتوانست خیلی بحث برانگیز تر از جدایی بازیکن آرژانتینی باشد . چرا که او به یک رقیب مستقیم اروپایی پیوسته و تحت نظر یکی از اسطوره های بارسا کار میکند . اما این خروج دوستانه باعث شد تا آینده ی ژابی به عنوان مربی رئال مادرید تحت الشعاع قرار نگیرد علاوه بر این ، او این فرصت را در مونیخ دارد تا ثابت کند که چیزی از کروس کم ندارد و از شاید بهترین مربی دنیا چیز های جدیدی یاد بگیرد . این را به انگیزه ی فراوان ژابی بیفزایید . انگیزه ی فراوان ، رقابت و احتمالا کسب افتخارات !
بن هاوارد – گل