مرجع خبری رئال مادرید : تابستان گذشته اولین تابستان گواردیولا در منچسترسیتی بود که مدافع میانی نخرید. با وجود جدایی اسطوره ای همچون کمپانی هیچ مدافع میانی خریده نشد و باشگاه به اریک گارسیا مدافع جوان اسپانیایی اعتماد رد. اریک گارسیا به ترتیب در ترکیب سیتی جا افتاد و حالا بحث تمدید قراردادش که فقط یک سال از آن مانده، داغ است. گارسیا به زوج لاپورته تبدیل شده است و به نظر می رسد که در مقابل رئال هم در ترکیب اصلی قرار می گیرند.

منچسترسیتی در هفت بازی خانگی اخیرش فقط یک گل خورده است. لاپورته مدافع میانی 26 ساله فرانسوی جایگاه خود را مستحکم کرده است. او مصدومیتی شدید آغاز فصل را پشت سر گذاشته است. لاپورته در این فصل پانزده بازی در لیگ برتر انگلیس داشته که در یازده بازی کلین شیت کرده است. او در دو سال و نیم مجموعا 59 بازی در لیگ انگلیس داشته و 50 تا را برده است. منچسترسیتی البته به تازگی خرید ناتان آکه را با 45 میلیون یورو از بورنموث نهایی کرده است که به نظر می رسد این بازیکن جانشین استونز خواهد شد و مدافع انگلیسی از سیتی می رود.

گواردیولا البته علاقه زیادی به خرید مدافعان کناری دارد، از 57 میلیون برای مندی تا 52 میلیون برای واکر، 30 میلیون برای دنیلو، 65 میلیون برای کانسلو و 12 میلیون برای آنخلینیو. دروازه سه سال پیش برای جذب ادرسون از بنفیکا 40 میلیون یورو پرداختند.

در این فصل در بازیهایی که لاپورته درون زمین بوده، سیتی فقط 9 گل خورده یعنی 0.5 گل در هر بازی اما بدون او در 35 بازی43 گل دریافت کرده یعنی 1.22 گل در هر بازی.این مدافع در سن 26 سالگی در اوج پختگی قرار دارد. او زمانی گران ترین مدافع میانی تاریخ بود که البته مگوایر، فن دایک، لوکاس هرناندز و دلیخت از رکوردش عبور کردند. سیتی باید بیش از یک گل دریافت نکند و قطعا نقش مدافعان میانی این تیم کلیدی است.