مرجع خبری رئال مادرید : توماس رونکرو به انتقاد از عملکرد رئال پس از شکست سنگین به سوسیه داد پرداخت
خاطرات لیسبون
درست دیروز بود که 100 روز از شب شیرین دسیما گذشت.با دیدن کلیپ آن روزها یاد یک تیم متحد، یک خانواده پر روحیه افتادم. یعنی همان مادریدی که از دوران سانتیاگو برنابئو در خاطرها مانده است. اما این تابستان وا دادیم و دیشب سهل انگاریهایی که توسط مدیران و کادر فنی رخ داده است بیشتر نمود پیدا کرد. پس از شکست شرم آور در آنوئتا، دوباره تصاویر قهرمانی در لیسبون را نگاه کردم و از خودم پرسیدم:” چه بلایی بر سر آن تیم شجاع ما آمده است؟” حس زمانی را داشتم که چارلتون هستنون، مجسمه خرد شده را در فیلم ” قیام سیاره میمون ها” پیدا کرده بود…. رئال مادرید صورتی مردانه بازی نکرد. آمار بنزما این را نشان می دهد. خط دفاع رئال 60 دقیقه اجازه رد شدن هر توپی را می دهد و دروازه بان تیم حتی یک توپ را هم مهار نکرد.چهار شوت، چهار گل . در ابتدای بازی به نظر می رسید که رئال صاحب برد قرن می شود، رئال مادرید فوق العاده بود اما نگهان گم شد. رئال نه تنها به خاطر این تیم قهرمان بلکه باید به خاطر احترام میلیون ها هوادار بهتر عمل می کرد و خشمش را بهتر بروز می داد.

گم شدن
وقتی که رئال سوسیه داد با آراسته گل سو مرا زد، آنجلوتی به نیمکتش نگاه کرد و هیچ فکری به ذهنش نکرد. شاید فرناندو هیرو بهترین بازیکنی بود که می توانست از روی نیمکت به زمین بفرستد! حیف که بازنشسته شده بود. نه ژابی روی نیمکت بود که کمکش کند، نه دی ماریا، نه کاسمیرو و نه موراتا.  حتی فالکائویی هم نبود که یک تابستون منتظر حضور در برنابئو ماند … تردیدی ندارم که کروس، خامس و کیلور سه خرید عال هستند اما این رئال خیلی بدتر از رئال دسیماست. چطور ممکن است که قهرمان اروپا علیرغم داشتن قوای اقتصادی مولتی میلیون داری در پنج قاره، این گونه از هم بپشاد ؟آنجلوتی باید تیم جدیدی را بسازد. دیگر به چه چیزی نیاز است ؟…

انتقادات
کارلتو گفت که باید چیزهایی را تغییر بدهد و تغییر می دهد. کاسیاس گفت که باید چهار صدای اصلی رختکن حرفهایشان را بزنند و این پیراهن لایق احترام است. خوشایند بود که بزرگان رختکن این گونه واکنش نشان دهند .این تنها درمان در این شرایط است. از حالا تا بازی با اتلتیکو رد برنابئو، باید حال تیم عوض شود. سوسیه داد در آستانه یک شکست تاریخی بود اما آنها به لطف ولا و کانالس واکنش نشان دادند. رئال باید از آنها الگو بگیرد.