مرجع خبری رئال مادرید : منچسترسیتی در سالهای اخیر رنگ و بوی اسپانیایی پیدا کرده است. در سال 2005 زمانی که لیورپول قهرمان اروپا شد، آن تیم برچسب اسپاینایی بودن داشت چرا که بنیتز روی نیمکت و لوئیز گارسیا، ژابی، خوسمی، آنتونیو نونیز و مورینتس در ترکیب بودند. اما در سالهای اخیر سیتی این شرایط را دارد.

سوریانو که در سال 2012 به عنوان مدیر اجرایی سیتی مشغول به کار شد در کنار بگیریستاین مدیر ورزشی بتیسروی اسپانیایی کردن تیمشان کار کردند. مهمترین تغییر مربوط به استخدام گواردیولا در سال 2015 بود. خورخه چومیاس اسپانیایی مدیر مالی باشگاه است ، نوریا تاره دیگر اسپانیایی است که در حوزه بازاریابی کار می کند و در همین دپارتمان آنا خیل، آریادنا خلی و آنا پالا دیگر اسپانیایی های مشغول به کار هستند.  عمر براده مرد دست راست سوریانو دیگر اسپانیایی است که هر چند که در مراکش متولد شده اما پاسپورت اسپانیایی دارد.

در حوزه روابط عمومی باشگاه منچسترسیتی، کارلوس ویسنته نماینده اسپانیایی هاست که در ابتدا نقش مترجم گواردیولا را داشت و در زمانی که خبرنگاران اسپانیایی از او سوال می کردند برای انگلیسی ها ترجمه می کرد. سسک گیمرا به عنوان مترجم کاتالونیایی در باشگاه سیتی کار می کند و ژاوی هراس و ادوارد دوران در تلویزیون باشگاه منچسترسیتی حضور دارند.

در بخش فوتبالی نیز اسپانیایی های زیادی به چشم می خورند. مانل استیارته یکی از نزدیکان گواردیولا است. لورن بوئناونتورا دیگر فرد نزدیک به گواردیولا است که در حال حاضر در باشگاه انلگیسی کار می کند.در میان مردان مورد اعتماد پپ می توان به ژابیر مانسیسیدور هم اشاره کرد که مربی دروازه بان هاست و کارلس پلانکارت در حوزه استعدادیابی کار می کند.

مارک بایچاسا دیگر اسپانیایی منچسترسیتی است که در ابتدا به عنوان مربی در آکادمی کار می کرد اما در حال حاضر در کادر فنی گواردیولا است. رودولفو بورل نیز در کادر فنی سیتی است اما وظیفه اش نظارت بر آکادمی است. آرتتا دیگر اسپانیایی بود که از کادر فنی منچسترسیتی جدا شد و راهی آرسنال شد اما جای خود را به خوانما لیو داد که او هم هموطن گواردیولا است.

رامون سوگات رئیس کادر پزشکی باشگاه منچسترسیتی است که در ابتدا در نقش مشاور پزشکی به تیم ملحق شد اما با حضور گواردیولا پررنگ تر شد.  ادو مائوری نیز پزشک باشگاه است و ادو آلوارز یکی از هشت فیزیوتراپ باشگاه است. به این خانواده اسپانیایی باید اریک گارسیا، رودریگو هرناندز و سیلوا به عنوان بازیکنان تیم را اضافه کرد که هر چند که آخری جدا می شود اما فران تورس از والنسیا به تیم اضافه شده است.