مرجع خبری رئال مادرید : گواردیولا در بازی رفت مقابل رئال مادرید از پنج هافبک استفاده کرد: رودریگو، گوندوگان، محرز، دی بروینه و برناردو سیلوا. در نقطه مقابل زیدان از چهار هافبک استفاده کرد : کاسمیرو، والورده، مودریچ و وایسکو و بدین ترتیب کروس روی نیمکت نشست.

از زمان خرید دی بروینه در سال 2015  می توان گفت که باشگاه منچسترسیتی نشان داده که چقدر از رئال پر هزینه تر است. از آن زمان رئال فقط هفت میلیون یورو در خط هافبک خرج کرده است. در حقیقت این هزینه هم برای بازگرداندن کاسمیرو از پورتو انجام شد. این در حالیست که سیتی 216 میلیون یورو برای هافبک ها هزینه کرده است : رودریگو هرناندز با 70 میلیون یورو گران ترین بود، محرز با 67.8 میلیون یورو در سال 2018 و برناردو سیلوا با 50 میلیون یورو سومین خرید گران بود. خرید گوندوگان در سال 2016 مجموعا 27  میلیون یورو هزینه داشت و زینچنکو با دو میلیون یورو در رده بعدی بود. فودن نیز در سال 2016 از آکادمی به تیم بزرگسالان رسید.

رئال مادرید در پنج سال اخیر اما به جز کاسمیرو خرید دیگری در خط هافبک نداشته است. فدریکو والورده که قبل از این زمان خریده شده بود، پس از تجربه حضور قرضی در دپورتیوو به رئال برگشت وخامس هم پس از دو فصل حضور قرضی در بایرن به تیم برگشت. مودریچ، کاسمیرو و کروس سالهاست که جایگاه خود را تثبیت کرده اند.