مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید بعد از رفتن رونالدو یعنی در دو سال اخیر 10 چهره جدید را به ترکیب اضافه کرده است و مجموعا 474 میلیون یورو هزینه کرده است اما به جز کورتوا هیچ کدام از بقیه نفرات فعلا نتوانسته اند جایگاه خود در ترکیب اصلی را تثبیت و قطعی کنند.بیشتر سرمایه گذاری های رئال در میان بازیکنان جوان بوده است.  فرلاند مندی  مدافع چپ فرانسوی تا حدودی به حضور در ترکیب اصلی قطعی شده اما دقایقش تقریبا به اندازه مارسلو بودند. نقش چهره های جدید بعد از رونالدو را مرور می کنیم:

مندی، مفید غیرمنتظره: تنها بازیکنی بود که توانست یکی از فیکس ها یعنی مارسلو را به چالش بکشد. در حقیقت مندی به نظر می رسد که در آینده بتواند بازیکن مهمی در ترکیب رئال باشد. البته او به عنوان یک بازیکن با استعداد جذب نشد چرا که قبل از آن خودش را در لیون ثابت کرده بود.

رودریگو، پرفراز و نشیب: بازیکن ولزی گاهی در این فصل در بازیهای حساس نظیر بازی در زمین سیتی و گالاتاسرای فیکس بود و گاهی هم به کاستیا در لیگ دسته سه تبعید می شد. هفت گل زد و سومین گلزن برتر تیم است اما نه می توان گفت که در ترکیب تیم بزرگسالان جای گرفته و نه می توان گفت که ناکام بوده است. باید منتظر فرصت بعد بمانیم.

هازارد، فصل وحشتناک: بازیکنی که تا کنون برای رئال مادرید 115 میلیون یورو هزینه داشته و به گران ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید تبدیل شده است، یکی از بهترین بازیکنان دنیاست اما با یک گل و هفت پاس گل ر 22 بازی فصل جالبی نداشت. فصل بعد باید خیلی بهتر از این ها باشد.

میلیتائو، نسبتا کم اثر: از پورتو به عنوان یک ستاره به رئال مادرید آمد که می توانست در پست دفاع میانی و دفاع راست بازی کند. در پست دوم وحشتناک بود و در پست اول هم نتوانست حضورش در ترکیب را تثبیت کند و چیزی فراتر از یک بازیکن ذخیره نرفت. با توجه به این که برایش 50 میلیون یورو هزینه شده انتظار می رفت که می توانست  فیکس باشد.

لوکا یوویچ، پشت خط: شاید او ناامیدکننده ترین خرید بود. با 27 گل از آینتراخت به رئال آمد اما عملکرد جالبی نداشت. بهترین فرصتش در سوپرجام اسپانیا بود که خودش را نشان بدهد اما کاری نکرد. در 27 بازی دو گل زد و دو پاس گل داد.

وینیسیوس در فصل دومش هم فیکس نشد: به نظر می رسد که زیدان او را بازیکنی کلیدی نمی داند. در فصل دومش بیشتر بازی کرد اما باز هم برای این که بگوییم بازیکن فیکس رئال است، کافی نبود. در 38 بازی پنج گل زد و چهار پاس گل داد.

کورتوا، ستاره اصلی: فصل اولش خوب نبود. اما در فصل دومش ثابت کرد که 35 میلیونی که برایش هزینه شد چه بسا مبلغ کمی بود. پس از یک فصل بی ثبات به حدی درخشان بود که باعث شد کسی یاد کیلور ناواس نیافتد.

اودریوزولا، فراموش شده و جدا شده: مدافع راست رئال مادرید که از سوسیه داد به رئال آمد به هیچ وجه نتوانست ذخیره مطمئنی برای کارواخال باشد. نه در فصل اولش و نه در فصل دومش موفق نبود و در حد سرمایه گذاری رئال ظاهر نشد.

ماریانو دیاز، بازگشت ناموفق: رئال مادرید دو سال پیش این بازیکن را با 21 میلیون یورو پرداخت. در فصل اولش مصدوم بود و در فصل دومش مورد اعتماد زیدان نبود. در هفت بازی فصلش یک گل مقابل بارسا زد. رئال منتظر جدایی اوست.

براهیم دیاز، برای اینده آمد: رئال برای خریدنش هفده میلیون یورو به سیتی پرداخت اما در یک سال و نیم اثری نگذاشته است. در 206 دقیقه و ده بازی در این فصل یک گل زد و یک پاس گل داد.

لونین، کوبو و رینیر برای اینده : البته به این نفرات می توان بازیکنانی را اضافه کرد که خریده شدند و هنوز در رئال بازی نکردند : لونین، کوبو و رینیر. دروازه بان اوکراینی امسال ذخیره کورتوا خواهد بود در حالی که کوبو پس از حضور قرضی در مایورکا راهی ویارئال شده است. رینیر هم احتمالا قرضی به وایادولید می رود.