مرجع خبری رئال مادرید : مهاجم رئال مادرید بودن مسئولیت بزرگی است و البته یک برتری بزرگ است چرا که در تیمی بازی می کنی که بیشتر حمله می کند و شانس بیشتری برای گلزنی دارد. اما این شرایط در مورد یوویچ جواب نداده است. این مهاجم با 27 گل و 60 میلیون یورو از آینتراخت به رئال مادرید پیوست اما فقط مقابل لگانس و اوساسونا گلزنی کرد که هر گلش 30 میلیون یورو هزینه داشتند. عجیب این که هیچ کدام از این دو گل اهمیتی نداشت و در زمانی زده شد که رئال با اختلاف پیروز شده بود.

در قرن 21 هرگز مهاجمان تازه وارد رئال مادرید آماری به بدی یوویچ نداشتند و حتی مورینتس، شوکر و هوگو سانچز که قبل از قرن 21 خریده شدند هم همین قدر مهم بودند. اگر رونالدو که به عنوان وینگر در رئال مادرید توپ زد و به عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه ثبت شد را در نظر بگیریم، رئال مادرید در قرن 21 مهاجمان مختلفی را خریده است. ماجرا از خرید آنلکا از آرسنال آغاز شد و در حقیقت همه مهاجمان خریده شده توسط رئال آمار بهتری از یوویچ داشتند. به طور مثال ماریانو در فصل گذشته و در زمان بازگشت به رئال مادرید در حالی که هفت بازی کمتر از یوویچ انجام داده بود، چهار گل زد. ماریانو در تابستان 2019 با رفتن مخالفت کرد چرا که فکر می کرد دستکمی از یوویچ ندارد اما مهاجم کاتالان با وجود آن که 20 بازی کمتر از مهاجم بالکانی داشت اما فقط یک گل کمتر زد.

اگر میانگین هزینه بر قیمت را بگیریم، هیگواین هم در فصل اولش به میانگین شش میلوین یورو برای هر گل رسید اما تفاوت این جا بود که بازیکن آرژانتینی در زمستان خریده شد و در 23 بازی دو گل زد. ال پیپیتا در فصل دومش در 34 بازی 9 گل زد. هونتلار  و آدبایور هم در زمستان خریده شدند که هر دو هشت گل در رئال زدند.

در نقطه مقابل مفیدترین خرید را می توان بعد از چیچاریتو که قرضی بود، نیستلروی دانست. اسطوره هلندی با 15 میلیون یورو به رئال آمد و در فصل اولش در 44 بازی 33 گل زد.

حالا رئال باید در مورد یوویچ تصمیم بگید. تصمیم آسانی نیست. زیدان شخصا خواستار خریدنش شده و از او حمایت کرده است اما این بازیکن نتوانسته پاسخ اعتماد مربی را بدهد و به طور مثال وقتی در سوپرجام اسپانیا فیکس شد نتوانست جالب کار کند.