مرجع خبری رئال مادرید : رئال فصل نقل و انتقالات عجیبی را پشت سر گذاشت . تونی کروس آلمانی ، جانشین ژابی آلونسوی اسپانیایی شد تا در یک نقل و انتقال شوکه کننده آلونسو به بایرن مونیخ بپیوندد . خامس رودریگز خرید گرانقیمت فصل هم به نوعی جانشین کلیدی ترین بازیکن دسیما ، دیماریا شد . کیلور ناواس هم با ورود خود دیگو لوپز را مجبور به ترک مادرید کرد .
هم کروس و هم رودریگز آینده ی روشنی در مادرید دارند . اما ، مسلما درخشش کروس برای موفقیت های احتمالی رئال ضروری است . بازیکن سابق باواریایی ها جانشین یک اسطوره یعنی آلونسو شده است . او موظف است تا نقش سابق آلونسو در تیم را ایفا کند با یک تفاوت . حمایتی که از آلونسو توسط هواداران وجود داشت را ندارد . او در این رقابت باید دل هواداران را نیز به دست بیاورد .
خامس که به دلیل نداشتن رقیبی جدی چون دیماریا فیکس بودنش تقریبا تضمین شده است . ناواس هم که فعلا ذخیره ی کاسیاس شده . رقیب اصلی کروس برای رسیدن به ترکیب اصلی سامی خدیراست که اگر بازی های اخیر و حتی جام حهانی را ملاک قرار دهیم ، تونی کروس برای این رقابت اندکی برتری نسبی دارد . ایارامندی ؟! فکر کنم باید خیلی خوش شانس باشد که مقابل تیم های ضعیف و یا بازی های غیر رسمی و غیر حساس بازی کند ! خود آنجلوتی هم از اینکه از او در بازی های حساس بازی بگیرد معذب است !
س
مساله این نیست که داشتن آلونسو یا کروس ؟! مشخص است که کروس بهتر است . چون هم جوان است ، با استعداد است و به ترکیب تیم تنوع میبخشد . اما نکته ی مهم اینجاست که او هرگز تا کنون نتوانسته دیسیپلین تدافعی آلونسو را در تیم داشته باشد . او نیاز به زمان دارد تا یاد بگیرد چگونه آلونسوی تیم باشد . پس از شکست دردناک مقابل سوسیداد ، بسیاری از رسانه های دنیا عملکرد خامس و کروس را زیر سوال بردند . چرا که این قیاس مع الفارغ که این دو جانشین دیماریا و آلونسو هستند خواه ناخواه وجود دارد .کروس مانند آلونسو توانایی دادن پاس های قطری را دارد . این ویژگی آلونسو خیلی به کمک کارلتو آمد . تا جایی که گری لینه کر ورزشی نیس معروف وقتی که پاس کروس به مقصد نرسید به کنایه در توییتر همان لحظه گفت : ” خبر فوری ، تونی کروس پاس اشتباه داد ! ”
کروس باید به احتمال زیاد بیشتر لحظاتش در زمین را کنار مودریچ سپری کند . مودریچ به خوبی هرچه تمام تر با آلونسو هماهنگ شده بود . در بازی با سوسیداد این هماهنگی بین او و کروس دیده نشد . اما مسلما کسی مودریچ را سرزنش نمیکند که تو باید با کروس هماهنگ شوی و تغییر کن !
کروس باید خودش را بازیابی کند . اگر موفق شود ، رئال هم میتواند قهرمانی اش را در چمپیونزلیگ تکرار کند . اما اگر نتواند ، کار ئال هم سخت خواهد بود . اگر هم رئال به مقام قابل ملاحظه ای دست پیدا نکند ، هواداران و کارشناسان به نقل و نتقالات رئال نمره ی قبولی نخواهند داد . چرا که جدایی ژابی و دیماریا را تاثیر گذار میبینند و اوضاع به خوبی پیش نخواهد رفت . رئال در حال حاضر در میانه ی میدان مشکل دارد . با نگاهی به نیمکت این تیم میتوان متوجه شد که امکان معجزه هم وجود ندارد . کروس کلید این قفل است . ضمن احترام به خامس رودریگز ، کلید موفقیت رئال در نقل و انتقالات و در نهایت رقابت های این فصل تونی کروس خواهد بود .

جیانی ورشورن – بلیچر ریپورت