مرجع خبری رئال مادرید : درست 21 روز از بزرگترین خونریزی تاریخ بارسا و … لئو مسی می گذارد. شکست هشت بر دو نه تنها پایان یک پروژه ورزشی شکست خورده را ثابت کرد بلکه نشانه روند نزولی غیرقابل بحث و غیرقابل پذیرش ستاره ارژانتینی بود. تصویر بین دو نیمه افتضاح مقابل بایرن که مسی روی نیمکت رختکن در حالی نشسته بود که کاملا از هم پاشیده بود و نمی توانست به تیمش برای برگرداندن نتیجه با وجود داشتن بازوبند کاپیتانی روحیه بدهد، نشان دهنده سقوط بازیکنی بود که در بارسلونا لقب D10S  را دارد و حالا تبدیل به خائن به اهداف بارسلونا شده است.

بازیکن آرژانتینی در ویدیوی مصاحبه اش در حالی که روی مبل بی خیال نشسته بود و سعی می کرد که ماندنش برای یک فصل دیگر در نیوکمپ را توجیه کند، قطعا برای هواداران بارسلونا خوشایند نبود. سکوت سه هفته ای با وجود شکست وحشتناک در چمپیونزلیگ نشان می داد که برایش احساسات آبی و اناری ها اهمیتی ندارند. حتی تصاویر بچه های بارسایی که در مقابل شایعه رفتنش پیراهن مسی را به تن کرده بودند و گریه می کردند هم او را احساساتی نکرده بود، بچه هایی که سعی می کردند احساساتش را برانگیزند تا بماند. لئو فقط می خواست برود. این تنها نقشه اش بود. نمی خواست که پیراهن باشگاهی را بپوشد که در بیست سال اخیر برخورد خوبی با او داشته باشد. در محله من به چنین افرادی می گویند “بی شرم.”

بارسایی های واقعی می دانند که مسی به خاطر عشق به پیراهن نمانده است بلکه به این خاطر مانده که چاره دیگری ندارد. به همین خاطر به عنوان یک رئالی می خواهم ماندن مسی در بارسا را جشن بگیرم. کومان همچنان مسئله جنجالی مسی را در رختکن تیمش خواهد داشت و بازسازی ضروری ترکیبی که دچار بحران ناشی از قدرت همه جانبه لئو در سالهای اخیر شده را یک سال به تعویق می اندازد، تیمی که در سالهای اخیر نتایج ناامیدکننده ای در اروپا گرفته است. مسی مانده تا خاطره شکست چهار بر صفر در پاریس، باخت سه بر صفر در تورین، شکست سه بر صفر در رم، باخت چهار بر صفر در لیورپول و شکست هشت بر دو در لیسبون تکرار شود. مسی با گواردیولا، ژاوی، اینیستا، آلوز و پویول موفق بود اما در سالهای اخیر کار دیگری نکرده است. به همین خاطر ماندن مسی مشکلات بارسلونا را تمدید خواهد کرد. رئال مادرید با خوشحالی و احتیاط شرایط تایتاتیک مدیریتی حریف ورزشی دیرینه را دنبال می کند. مسی دیگر آن بازیکنی که قبلا بود، نیست و دیگر هم آن بازیکن نخواهد شد. سن روی همه تاثیر می گذارد. مسی ماند پس خوش به حال رئال مادرید.

توماس رونکرو