مرجع خبری رئال مادرید : درست 100 روز پس از فتح دسیما ، رئال مادرید بزرگترین باشگاه اسپانیا ، از رئال سوسیداد 4 – 2 شکست تحقیر آمیزی را متحمل شد . شکستی که بیشتر پنجره ی نقل و انتقالات این تیم را زیر سوال برد . رئال ، اکنون از تیمی که 3 ماه پیش بود ضعیف تر شده .
این درست است که ژابی در فینال لیسبون بازی نکرد ، ولی در بازی های قبلی نقش بسزایی در حضور این تیم در فینال داشت . رئال برد فینال را مدیون سرخیو راموس که در دقایق پایانی وقت معمول آن گل رویایی را زد و آنخل دیماریا ست که با آن فرار مهلک کار اتلتیکو را تمام کرد . اکنون هم بازیکن باسکی و هم بازیکن آرژانتینی مادرید را ترک کرده اند . این که پس از یک فصل درخشان و کسب افتخارات بازیکنانی را که مشتریان دست به نقدی را دارند به فروش برسانی کار غیرمرسومی نیست . اما اینجا رئال مادرید است . ثروتمندترین باشگاه دنیا . این تیم نه تنها تیم فروشنده نیست بلکه تیم خریدار ستاره ها شناخته میشود . حتی فروش این دو هم میتوانست در این قاعده قرار بگیرد ، اما آلونسو و دیماریا بازیکنان کلیدی آنجلوتی بودند . پس از رفع مصدومیت آلونسو و وقتی که به ترکیب تیم بازگشت ، در عمق خط هافبک و جلوی دفاع جای گرفت و تیم به یک تعادل دست یافت . وقتی هم که دیماریا در پست جدیدش احیا شد ، تیم هم در حمله و هم در دفاع به یک بلوغ مشهود رسید .
کمی قبل ، دو ستاره ی جام جهانی ، کروس و خامس ، با 105 میلیون یورو جذب شدند . اکنون هردو نیازمند زمان هستند تا با یک تیم پوست انداخته تطبیق یابند . تیمی که دو سیلندر موتور خود را از دست داده ! ” رئال مادرید دنبال فرمولی میگشت که آن را پیدا کرده بود ” این سخن والدانو مدیر ورزشی تیم است . با حضور ژابی و دیماریا ، کروس و خامس میتوانستند کم کم جای آن ها را در تیم بگیرند . اما اکنون که این دو تیم را ترک کردند ، به خصوص پس از شکست سنگین در آنوئتا ، فشار اصلی بر دوش این دو خواهد بود و از آن ها توقع معجزه میرود .
همچنین ، در درون دروازه ی این تیم ، ایکر کاسیاسی قرار گرفته که کاملا مشخص است اعتماد به نفس خود را از دست داده . درست زمانی که ایکر 4 گل دریافت کرد و مثل مرغ سرکنده پر پر میزد ، دیگو لوپز ، دروازه بانی که با فشار مقامات تیم را ترک کرد و به میلان رفت ، ناجی تیمش شد و با مهار یک ضربه ی پنالتی پیروزی تیمش را مقابل لاتزیو حفظ کرد . کیلور ناواس هم که هرچقدر دروازه بان خوبی باشد فعلا قاعله را باخته و کار کاسیاس را از روی نیمکت مشاهده میکند . درخشش لوپز نمکی روی زخم رئال بود .
کریستیانو ستاره ی تیم پس از این اتفاقات گفت : ” من برای خودم یک عقیده دارم و نمیتوانم هرچه که میخواهم بر زبان بیاورم . اما اگر من جای مسئولان تیم بودم ، هرگز نمیگذاشتم اوضاع اینگونه پیش برود . ” البته که نمیذاشت . رونالدو بازی لیسبون را به خاطر دارد . بازی ای که اگر راموس جور تیم را نمیکشید و آن گل رویایی در دقایق پایانی را به ثمر نمیرساند ، اکنون تیم دسیما را نبرده بود . تیمی که در فینال چمپیونزلیگ ، بدون ژابی آلونسو ، پژمرده به نظر میرسید . اتلتیکو اکثر جنگ های میانه ی میدان را میبرد . اینجا بود که دیماریا با حرکت زیگزاگی خود فشار را از روی دوش تیم برداشت و کار اتلتیکو را به کمک ضربه ی نهایی بیل تمام کرد . نبود آلونسو در این بازی میتوانست برای رئال به منزله ی از دست دادن قهرمانی چمپیونزلیگ تمام شود .
اکنون جام دهم ، در کنار نهمی ، در موزه ی باشگاه قرار گرفته است و مدیر باشگاه فلورنتینو پرز ، جلوی آن ژست پیروزی میگیرد و با پرده برداری از بازیکنان جدید مقابل آن به نوعی پزش را میدهد . از همین لحظه انتظار بردن یازدهمی شروع شده تا در کنار جام دسیمای افسانه ای قرار گیرد .
آنجلوتی میگوید : ” این تیم از تیم پارسال هم قوی تر است . ” با وجود اینکه او شخصا مایل بود ژابی و دیماریا حفظ شوند . مربی ایتالیایی سیاستمدار خوبی است و میداند که باید از پرز حمایت کند . این حمایت از پرز و سیاست های نقل و انتقالاتش سورپرایز کننده نیست . چرا که تصمیمات ، در نهایت ، بالا دست او گرفته میشود . با این وجود ، کسی که باید پاسخگوی هوادارن و مطبوعات باشد شخص آنجلوتی است . او باید با همین ابزاری که در اختیار دارد کار را پیش ببرد و از آن ها به بهترین نحو بازی بگیرد و آن ها را با هم در زمین مسابقه هماهنگ کند .
دو قدم به جلو . سه قدم به عقب . چه زمانی رئال از اشتباهات خود درس خواهد گرفت ؟!
بن هاوارد – گل