مرجع خبری رئال مادرید : کریم بنزما مهاجم 32 ساله فرانسوی رئال مادرید در حالی فصل جدید را آغاز می کند که قطعا امیدهای زیادی در موردش وجود دارد. مهاجم فرانسوی چالش های زیادی پیش رو دارد که آن را مرور می کنیم:

رکورد دار بازی در میان خارجیهای تاریخ رئال مادرید: روبرتو کارلوس با 527 بازی رکورد دار حضور در میان خارجی های تاریخ رئال مادرید است و بنزما با 513 و مارسلو با 509 بازی در تعقیبش هستند. هر دو می توانند به ستاره سابق فوتبال برزیل برسند. از سویی میشل با 559 بازی دهمین بازیکن تاریخ رئال از نظر بازی است که کریم امسال می تواند به جمع ده تای اول وارد شود.

در تعقیب سانتیانا: بنزما پنجمین گلزن برتر تاریخ رئال مادرید است که از پوشکاش عبور کرده است. سانتیانا با 290 گل چهارم است در حالی که کریم 249 گل زده است. بنزما دو سال دیگر با رئال مادرید قرارداد دارد و می تواند به او برسد که بعد از آن سه اسطوره یعنی رائول، دی استفانو و رونالدو بالاتر از او خواهند بود.

بردن در دوئل چمپیونزلیگی با لواندوفسکی و رسیدن به رائول: بازیکن لهستانی فصل را در اروپا با 15 گل به پایان رساند و با 58 گل به چهارمین گلزن برتر تاریخ بازیهای اروپایی رسید که فقط هفت گل تا بنزما فاصله دارد. هر دو در سالهای پایانی فوتبالشان هستند و سعی می کنند از دیگری سبقت بگیرند. رائول 71 ساله نفر سوم است که دو مهاجم لهستانی و فرانسوی به او می رسند.

برای پنجمین چمپیونزلیگ: کریم در کنار بازیکنان دیگری نظیر مارسلو، مودریچ، کروس، کارواخال، راموس، ایسکو، بیل، کاسمیرو و ناچو از ترکیب رئال مادرید چهار بار قهرمان اروپا شده اند. کریم و واران رکورد دار قهرمانی اروپا در میان فرانسوی ها هستند. از سویی کریم بهترین گلزن فرانسوی تاریخ جام باشگاه های اروپا بالاتر از آنریاست.خنتو با شش قهرمانی رکورد دار است و رونالدو، مالدینی،کاستاکورتا، دی استفانو، ریال، ساراگا، مارکوس آلونسو، لسمس، خوانیتو آلونسو پنج قهرمانی دارند.

مرز 700بازی: بنزما در لیون و رئال مادرید 661 بازی داشته است و می تواند به هفتصد برسد. در لالیگا پنج پاس گل تا 100 و 31 پاس گل تا 200 فاصله دارد. در لالیگا به هجده گل نیاز دارد تا ازسانتیانا سبقت بگیرد.

رویای بازگشت به تیم ملی فرانسه:بنزما همیشه گفته که دوست دارد به تیم ملی فرانسه برگردد. دشان با بازگرداندن رابیو نشان داده که گاهی بازیکنانشرا می بخشد و کریم پس از پنج سال خط خوردن از تیم ملی به اندازه کافی تنبیه شده و شاید بتواند در یورو و جام جهانی بعدی حضور داشته باشد.