مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید در این تابستان فروش های مهمی داشت. اشرف با 40 میلیون به اینتررفت، خامس با 25 میلیون راهی اورتون شد، اسکار با 13 میلیون یورو به سویا پیوست، خاوی سانچزبا سه میلیون یورو به وایادولید ملحقشد، دی فروتوس و دنی گومز با 2.5 میلیون به لوانته پیوستن و … اما در قرارداد اکثر آنها بندی تحت عنوان “بند اغوا” وجود دارد. در حقیقت به جز حامس در قرارداد بقیه بازیکنان چنین بندی وجود دارد.

در حقیقت بر اساس این بند، در زمانی که هر کدام از این بازیکنان از تیم های دیگری پیشنهاد داشته باشند، رئال مادرید می تواند با پیشنهاد مبلغی مشابه، آنها را به خدمت بگیرد و نسبت به سایر گزینه ها برای خریدنشان در اولویت خواهد بود. البته این را هم باید در نظر گرفت که هنوز 25 درصد از حق انتقال اسکار و 50 درصد از حق انتقال دی فروتوس، گومز و خاوی سانچز در اختیار رئال است.

در گذشته رئال مادرید در قرارداد بازیکنانش بند بازگشت قرارمی داد که به باشگاه اجازه می داد تا بعد از چند سال بازیکن مذکور را با پرداخت مبلغی برگردانند. این فرمول برای بازیکنانی نظیر موراتا و کارواخال نیز مورد استفاده قرار گرفت. اما قوانین جدید فیفا و تفسیر باشگاه از آنها باعث شده تا باشگاه قید چنین بندی را بزند و بند “اغوا” را جایگزین کند. در حقیقت بر اساس یکی از بندهای قوانین نقل و انتقالات فیفا به طور غیرمستقیم اشاره شده که هیچ باشگاهی نمی تواند کاری کند که به طور غیرمستقیم روی آینده بازیکنان تاثیر بگذارد. به هر صورت رئال ترجیح داده که فعلا با فیفا وارد چنین بحثی نشود. رئال پیش از این بند اغوا را در مورد ماریانو هم استفاده کرده بود. در آن زمان سویا هم می خواست این بازیکن را از لیون بخرد اما رئال با پیشنهاد تیم آندلوسی برابری کرد و او را خرید.