مرجع خبری رئال مادرید : فدریکو والورده هافبک اروگوئه ای رئال مادرید در مصاحبه با شبکه رئال مادرید در مورد مسائل مختلف صحبت کرد.

شرایط چطور است؟” انگیزه بالایی دارم. اما همان طور که همیشه گفتم باید بازی به بازی حرکت کنیم و به بازی بعدی فکر کنیم.”

کامبک مقابل بتیس:”بازی بسیار سختی مقابل حریفی بود که بازیکنان باکیفیت بالایی دارند و خیلی خوب بازی می کنند. می دانیم که خوب کار کردیم اما خوشحالی بازی قبلی را فراموش می کنیم و حالا باید به بازی بعدی فکر کنیم. فلسفه ما همین است.”

گل خودش:” مربی بارها به من گفته که وقتی توپربایی کردم به محوطه جریمه حریفان بروم. تلاش خوبی داشتیم تا به حریف فشار بیاوریم.”

خستگی ناپذیر:” این وظیفه من یک هافبک است. وظیفه من این است که تا جایی که می توانم، بدوم، تا زمانی که دیگر پاهایم اجازه ندهند. همیشه همین کار را می کنم. سعی می کنم که ترکیبم را تقویت کنم. گاهی از اوقات بی دلیل دویدن کافی نیست بلکه باید انتخاب خوبی داشته باشیم.”

از زیدان چه خواستی؟” از من خواست که به من روحیه بدهد. من توان بدنی برای حضور در حملات را دارم تا بین خطوط حرکت کنم و به حملات اضافه شوم.”

کروس – مودریچ – کاسمیرو:” برای من خیلی مهم هستند. رقابت خیلی بالایی داریم اما این خیلی زیباست. این نشانه خوبی است که در کنار هم  پیشرفت کنیم. هر نصیحتی که به من بدهند باعث بهتر شدنم می شود چرا که در سطح جهانی چیزهای زیادی کسب کرده است.”

گلهای هافبک ها :” این خیلی مهم است. گلزنی مهاجمان به تنهایی کافی نیست.هافبک ها و مدافعان می توانند کمک کنند تا رئال مادرید برنده شود. تلاش ما همین است.”

چه پیام هایی پس از گلت دریافت کردی؟”ترجیح می دهم که فقط به اطرافیانم فکر کنم. وقتی گل می زنی همیشه دوستان جدیدی ظاهر می شوند. گلم را به نزدیکانم تقدیم کردم. حرکتم پس از گل برای این بود که آن را به برادرم تقدیم کنم که تولدش بود و خیلی خوشحال شد.”

شرایط در خانه برایت چطور است ؟” خیلی ارام هستم. زندگی برایم زیاد عوض نشده است. البته وقت زیادی برای پسرم می گذارم. تولدش باعث شد تا شرایط زندگی برایم عوض شود و حالا وقت کمتری برای والدینم می گذارم (می خندد).”

تیم:” کیفیت از همه چیز مهم تر است. سخت تلاش می کنم. می دانم که باید الگویی برای نوجوان ها باشم. متحد هستیم و همه در یک جهت حرکت می کنیم. این یک اصل است.”