مرجع خبری رئال مادرید : زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید در مورد شرایط تیم پیش از بازی مقابل وایادولید صحبت کرد.

واران:” با تیم کار می کند. هرگز افت نکرده بود و فقط اشتباهاتی انجام داده بود. من مربی هستم و باید بگویم که فصل گذشته عالی بود و واکنش خوبی در بازی اخیر داشت. این نشان می دهد که بازیکن بزرگی است و تیم خوبی داریم. هرگز بازی کردن در رئال اسان نیست. رقابت خیل زیاد است. بازیکنان هم انسان هستند و ممکن است اشتباه کنند. جدیت و اراده آنها برای پیروزی مهم و ارزشمند است و به عنوان مربی این اتفاق خوشایندی برای من است.”

شایعه تمایل رئال به رائول خیمنز:” ترکیب ما مشخص است. نمی دانم در بیرون چه اخباری مطرح می شود. چیزهای زیادی می توانند بگویند. من روی بازیکنانم برای بازی فردا تمرکز دارم. در مورد بقیه مسائل ممکن است اخباری مطرح شود، اطلاعی ندارم.”

آماده سازی:” هفته های کمی برای آماده سازی داشتیم. می توانیم بهتر شویم و باید بهتر شویم. باید آرامش داشته باشیم. پیش فصل متفاوتی بود و حالا باید آماده شویم.”

نیاز وینیسیوس به ثبات بیشتر:” همه بازیکنان می خواهند بیشتر بازی کنند و وینیسیوس هم می خواهد همیشه بای کند.  البته مربی باید از ترکیب بزرگی که دارد، انتخاب کند.”

انگیزه دادن به بازیکنان برای فصلی طولانی:” چالش های کوچکی پیش روی ماست. می دانیم که لالیگا 38 بازی است. فصل طولانی است اما ترکیبی داریم که همیشه می خواهد خودش را نشان بدهد و برنده شود. دوست داریم مقابل تیم های با انگیزه بازی کنیم. این که هر سه روز بازی داشته باشیم، آسان نیست اما این چیزی است که ما دوست داریم. می خواهیم بازی و تمرین کنیم. بازیکنان انگیزه دارند. لحظات مشکلی خواهیم داشت اما این هم بخشی از دوران فوتبال یک بازیکن است و باید بپذیریم. این زیبایی فوتبال است.”

یوویچ یا مایورال؟” جواب نمی دهم. همه در این جا هستند و روی همه بازیکنانی که در تیم هستند، حساب می کنم. ببینیم تغییری خواهیم داشت یا نه.”

شریک برای بنزما:” گزینه های زیادی داریم. تازه در شروع فصل هستیم. می دانیم که می توانیم بهتر شویم و از همه بازیکنان می توانیم استفاده کنیم. باید بهتر شویم و بهتر می شویم. باید آرام باشیم.”

رفتار هازارد قبل از شروع پیش فصل غیرحرفه ای بود؟” فکر نمی کنم. می خواهد بازی کند. مشکل بزرگی داشت و مدتها بود که مصدومیت اذیتش می کرد. حالا به نظر می رسد که آماده است. برای ما مهم است که مصدومیت نداشته باشد. فصل طولانی است. او می خواهد با هم تیمی هایش باشد، بازی کند و به تیم کمک کند. او آماده است. با تیم به خوبی تمرین می کند. تمرینات زیادی با تیم نداشت و حالا به تدریج با تیم تمرین می کند و آماده است. ببینیم چه می شود.”

نقشه ها و ترکیب:” برای من تعادل تیم از هر چیزی مهمتر است… شاید ندانید که نقشه من در بازیها چیست. روحیه تیم در هر بازی با توپ و بدون آن مهم است. وقتی با سه مهاجم بازی می کنیم، به این معنی نیست که یک بازیکن فقط باید در یک جناح بازی کند. ما نقشه ها را عوض می کنیم چون گزینه های زیادی داریم و من از همه باید استفاده کنم.”

ترکیبتان نسبت به فصل قبل بهتر است؟” هر کسی نظری دارد. این ترکیبی است که من دارم و از نظر من بهترین ها هستند. پنجره نقل و انتقالات باز است اما از تیمی که دارم، راضی هستم. گزینه های زیادی داریم. از تیمی که دارم خیلی راضی هستم و بازیکنان خیلی خوبی دارم. ایا بازیکن دیگری را بخرم؟ دلیلی ندارد که بخواهم جنجال بیشتری برای چیدمان ترکیب درست کنم.”

چرا نمی توانید از رودریگو و وینیسیوس به درستی استفاده کنید؟” از این سوال خنده ام می گیرد. نظر دادن آسان است. این که چرا وینیسیوس در 34 درصد بازیها بازی کند و دیگری در 32 درصد و آن یکی در 31 درصد؟ این چیزی را عوض نمی کند. این حقیقت این باشگاه است. ما 25 بازیکن درایم و همه می توانند بازی کنند. ممکن است برخی بیشتر یا کمتر بازی کنند. من می خواهم برنده شویم. بازیکنانی داریم که آماده بردن باشند. بچه های جوانی داریم. حقیقت فوتبال این است که ممکن است بازی کنی یا نکنی. این عوض نمی شود. فرقی ندارد که من مربی باشم یا شخص دیگری. 25 بازیکن داریم و باید یازده تا را انتخاب کنیم.”

جدایی احتمالی یوویچ یا مایورال یک تصمیم ورزشی است یا اقتصادی؟” مسائل زیادی نقش دارند. بازیکنان در این جا هستند و خوب تمرین می کنند و برای من همین مهم است.”

انتقادها از تصمیم های درست داور ویدیویی:”بله تعجب می کنم چرا که به تصمیم های درست انتقاد می شود. در مورد این چیزها نظری نمی دهم. هر کسی نظری دارد. ما باید روی کار خودمان تمرکز داریم و به بازیها فکر کنیم.”

وایادولید:” حریف مشکلی هستند. قطعا ما را اذیت خواهند کرد. باید از اولین تا آخرین لحظه خوب باشیم. سعی می کنیم که به روند فصل گذشته مان ادامه بدهیم.”