مرجع خبری رئال مادرید : اسنسیو در مصاحبه با اوندا سرو در مورد صحبت های اخیر لوئیز انریکه سرمربی اسپانیا در مورد خودش گفت:” زمانی که این حرف را زد سریال نمی دیدم. به خاطر سرماخوردگی حالم خوب نبود. طبیعی است که از سوال در مورد من خوشش نیامده باشد چرا که دوست ندارد در مورد بازیکنانی که در لیست نیستند صحبت کند. رابطه خیلی خوبی با او دارم و شخصیت خوشایندی دارد و بامزه است.”

فوت مادرش:” مادرم بسیار برونگرا بود. همیشه هر چیزی که در ذهنش بود را می گفت. وقتی بچه بودم یک روز در مایورکا، فلورنتینو را دیدیم، عکس گرفتیم و مادرم به او گفت که در رئال مادرید بازی خواهم کرد. هرگز برای فوت مادرت آماده نیستی به خصوص وقتی 15 ساله هستی. خوشبختانه پدر فوق العاده ای داریم که حامی ماست. برادرم و من خیلی متحد هستیم. این همان چیزی است که مادرمان می خواست. هر روز یادش می افتم.”

تیم ملی:” این روزها برایم کمی عجیب است چرا که مدتها بود که در وقفه بازیهای ملی بیکار نبودم اما تلاش می کنم به لیست برگردم. دو بازی اخیر تیم ملی اسپانیا را دوست داشتم. دو بازی متفاوت بود. شرایط حریف هم تاثیرگذار است اما برای تیم لوئیز انریکه همیشه برد مهم است.”

مصدومیت:” زمانی که یاد مصدومیتم می افتم، مو به تنم سیخ می شود. یاد لحظه ای می افتم که فهمیدم مصدومیتم جدی است. زانویم ورم کرده بود. تا زمانی که صراحتا به تو نگویند نمی خواهی باور کنی اما از ابتدا می دانستم مشکلم جدی است. ورود به اتاق جراحی،  یکی از بدترین لحظات زندگی ام بود. وحشت کرده بودم. هرگز چنین چیزی را تجربه نکرده بودم. با خودم گفتم حه باید بخوابم  چون نمی توانم تحمل کنم. به این که چطور جراحی کنی و چطور با تو برخورد کنند هم بستگی دارد. هرگز آن لحظات را فراموش نمی کنم. در زمان ریکاوری در ابتدا خیلی درد داشتم، با صندلی چرخدار حرکت می کردم و نمی توانستم زندگی عادی داشته باشم. همیشه باید یک نفر من را همراهی می کرد و غذا خوردنم یک ساعت تا یک ساعت و نیم طول می کشید چرا که زانویم درد می کرد. تجربه ای بود که من را قوی تر کرد. این مصدومیت برایم همه چیز را عوض کرد. بعد از آن هر روز مقابل خودم می جنگیدم. سعی می کردم بهتر شوم. هر روز م هدف متفاوتی دارم چرا که در غیر این صورت یک گام به عقب در ریکاوری برمی داری. روزهای زیادی با خودم می گفتم:” چطور قرار است به فوتبال برگردم!” لحظات خوب و احساسای هم داشتم که فراموش نمی کنم. همین که دوباره توانستم قدم بزنم و احساس درد نداشتم برایم لحظه بی نظیری بود. بعد از آن شروع به دویدن کردم و در اولین بازیم بعد از 25 ثانیه گل زدم. حالا بیشتر ارزش سلامتی را می دانم. چنین توقف طولانی خیلی مزخرف بود و لحظات خیلی بدی داشتم.”

زیدان:” وقتی در سال 2016 به رئال مادرید ملحق شدم می دانستم که باید پیش فصل خوبی داشته باشم تا بتوانم زیدان را راضی کنم. او به من گفت که در سوپرجام اروپا فیکس خواهم بود و فهمیدم که رویم حساب می کنم. شروع یبهتر از این نمی توانستم داشته باشم. زیدان خیلی صادق است. ارامش زیادی می دهد و مربی بی نظیری است که جامهای زیادی به رئال مادرید داده است. هر سال بهتر می شود. وقتی بچه بودم پوستر ضربه اش را در اتاقم داشتم.”

رئال مادرید:” هرگز نگفتم که نمی خواهم بار را به دوش بکشم. کسی که فوتبال را می شناسد منظورم را فهمید. من برای این فصل آماده تر هستم و انگیزه بالایی دارم. رقابت های زیادی وجود دارند و می خواهیم همه جامها را ببریم.”

هازارد:” روحیه بسیار بالایی دارد. شرایط خوبی دارد. شرایط برایش مشکل است چرا که به مصدومیت عادت نداشته و بدشانسی آورده است. قطعا با اعتماد به نفس ریکاوری خواهد کرد.

استادیوم های خالی:” عجیب است که بدون هواداران بازی کنند. بازیها تاکتیکی تر هستند، همه چیز آرام تر و تحت کنترل هستند چرا که گاهی سر و صدا باعث می شود تا انرژی به بازی اضافه شود اما امیدوارم به تدریج به استادیوم ها برگردند و شرایط عادی شود.”

داور ویدوییی:” عدالت ایجاد می کند. البته امکان بهتر شدن از برخی لحاظ ها در رئال وجود دارد.”

فیکس شدن در رئال:” دوست دارم فیکس باشم و بازی کنم اما مربی تصمیم می گیرد. نسبت به قبل از مصدومیتم شرایط بهتری دارم. فشار زیادی را همیشه حس کرده ام و درک می کنم که توقعات از من بالاست و می خواهم با جامهایم در رئال مادرید پاسخشان را بدهم.”

مسی:” برایم فرقی نداشت که بماند یا برود. ماندنش خبر خوبی برای بارسلوناست. من هم دوست دارم مقابل بهترین ها بازی کنم.”

نادال:” 6-7 سال پیش با او آشنا شدم. قبل از پیوستن به رئال مادرید شخصا او را نمی شناختم. بازی من را در مایورکا دیده بود و به پرز گفته بود که بازیکنی را می شناسد که خوب کار می کند. تنیس را دوست دارم و هر زمان که بتوانم بازی می کنم اما هرگز با نادال بازی نکردم. قطعا دوست دارم این اتفاق رخ بدهد. به او به خاطر قهرمانی در پاریس تبریک گفتم و برایش پیام فرستادم.”