مرجع خری رئال مادرید : زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی رئال مادرید تخصص ویژه ای در احیای بازیکنان دارد. در حقیقت او معمولا بهترین عملکرد را از بازیکنانش بیرون می کشد و حالا در ادامه فصل نیاز دارد تا برخی بازیکنانش را احیا کند تا بتواند در هر چهار تورنمنت فصل (لالیگا، سوپرجام اسپانیا، کوپا و چمپیونزلیگ) شانس داشته باشد. یوویچ که همچنان بعد از یک سال و نیم در رئال جا نیافتاده یکی از این موارد است. ایسکو که بیش از همیشه در ترکیب جا می افتد و محو می شود یکی از آنهاست. اودریوزولا که در نیم فصل دوم به بایرن مونیخ رفت یکی از آنهاست یا ناچو و لوکاس وازکز که شایعاتی در مورد جدا شدنشان از رئال مادرید در تابستان بعدی وجود دارد. پنج بازیکن “قابل احیا” در لیست زیدان را مرور می کنیم:

اودریوزولا: مسئله آلوارو از همه مشهودتر است. کارواخال دو ماه از میادین دور خواهد بود و این دفاع راست باسکی باید اعتماد زیدان را جلب کند. زیزو پس از شکست در زمین مایورکا اعتمادش به اودریوزولا را از دست داد. در آن بازی آلوارو عملکرد بسیار ضعیفی داشت و بی دلیل اخراج شد تا رئال ده نفره شود. اودریوزولا می داند که اشرف گزینه اصلی زیدان و رئال برای تقویت پست دفاع راست بود اما در نهایت بازیکن مراکشی راهی اینتر شد تا به درآمدزایی کمک کند. اودریوزولا فعلا در حال ریکاوری از مصدومیتش است و حضورش مقابل کادیز مشخص نیست. اودریوزولا در سال 2018 به رئال مادرید آمد اما فعلا نتوانسته خودش را در رئال ثابت کند. شاید این فصل آخرین فرصتش باشد.

یوویچ: از دور به نظر می رسد که زیدان نمی داند در موردش چه کار کند. در تابستان به دنبال جدایی قرضی بود و با میلان صحبت کرد اما در نهایت ماندنی شد.  یوویچ در این فصل در دو تا از چهار بازی فصل قیکس بوده که نتوانسته گل بزند و البته حضور در اردوی تیم ملی بلژیک هم شرایطش را عوض نکرده است. رئال مادرید با احتساب بنزما،  ماریانو و هوگو دورو که قرضی از ختافه خریده شده، چهار مهاجم دارد و یوویچ تنها گزینه موجود نیست و همین کارش را سخت تر می کند.

ایسکو: حضور بازیکن مالاگایی روی نقشه تیم تاثیرگذار است. اگر زیدان بخواهد زا سیستم 2-4-4 استفاده کند شانس بازی کردن ایسکو بیشتر است اما سیستم 3-3-4 برایش مناسب نیست. ایسکو در بازیهای بزرگ در سالهای اخیر مورد اعتماد زیدان بوده اما به تدریج نقش کمرنگ تری در تیم دارد. ایسکو در بازی مقابل سیتی در ورزشگاه اتحاد حضور نداشت و حالا حضور اودگارد کارش را مشکل تر هم می کند چون یک رقیب جدی دارد. بازیهای ایسکو در شروع فصل هم درخشان نبوده و همین مسئله نیاز او به احیا شدن را بیشتر می کند.

لوکاس وازکز: هافبک گالیشیایی فقط هشت ماه دیگر با رئال مادرید قرارداد دارد و باشگاه هیچ برنامه ای برای تمدید ندارد. محصول آکادمی در تابستان پیشنهادهایی داشت اما ترجیح داد که بماند. او در تابستان بازیکن ازاد خواهد بود و در سن 30 سالگی فرصت جدایی از رئال مادرید را خواهد داشت. زیدان همیشه به لوکاس اعتماد داشته هر چند که هواداران از او خوششان نمی اید. لوکاس در فصل گذشته بسیار کمرنگ بود وف قط 1031 دقیقه بازی کرد. هفده رئالی بیشتر از او بازی کردند. در صورت لزوم می تواند در پست دفاع راست بازی کند.

ناچو فرناندز: او همیشه بازیکنی ارام، متواضع و کاربردی بوده است و زیدان هم به او علاقه دارد اما با حضور میلیتائو به مدافع میانی چهارم تیم تبدیل شده و نقشی کمرنگ تر از همیشه را دارد. در تابستان از میلان پیشنهاد داشت اما ماندنی شد. در تابستان بعدی اما رئال به سراغ گزینه هایی نظیر بادیاشیل و اوپامکانو می رود که جایی برای او باقی نمی گذارد.  ناچو در سالهای اخیر پیشنهادهایی از کشورهای مختلف نظیر ایتالیا هم داشته است. اگر میلیتائو در رئال جا بیافتد شاید جدایی ناچو قطعی باشد اما اگر بازیکن برزیلی پرفراز و نشیب ظاهر شود، شاید ناچو به او ترجیح داده شود.