مرجع خبری رئال مادرید : لوئیز کاسترو سرمربی پرتغالی شاختار دونتسک در مورد بازی چهارشنبه در دی استفانو صحبت کرد. وی در مورد غایبان پرشمار تیمش مقابل رئال گفت:” باید به قوانین یوفا عمل می کردیم و مقابل رئال بازی می کردیم. بازیکنان تکنیکی خود را نداریم و این شرایط برای ما کابوس وار است. هیچ مربی این شرایط را دوست ندارد اما تلاش خود را می کنیم تا به اهداف برسیم. این چیزی نیست که مسئولیت ما را کم کند. همه باید از تیم شاختار دفاع کنیم و نتیجه خوبی بگیریم. می توانیم دفاع یا حمله کنی. مهم است که بدون بازیکنانمان سبک خود را از دست ندهیم. گاهی حریف اجازه بازی کردن به ما نمی دهد اما سعی می کنیم بازی خوب را داشته باشی.”

وی در مورد شرایط رئال مادرید هم صحبت کرد:” رئال مادرید سه چمپیونزلیگ و لالیگای اخیر را برده است. منظورتان از شرایط رئال مادرید چیست؟ بازیکنانی نظیر مودریچ، بنزما، وینیسیوس و … را دارند. با بازیکنانی که دارند نمی توانیم بگوییم که رئال مادرید چه مشکلاتی دارد. رئال مادرید همیشه خطرناک است. با تمام انرژی ظاهر می شویم تا مقابل تیمی نظیر رئال بجنگیم. شاختار همه تلاش خود را می کند تا عملکرد خوبی داشته باشد. اما نمی توانیم به این فکر کنیم که رئال بد بازی کند تا ما برنده شود. منچستر، لیورپول ، بارسا و … همه نتایج بدی را تجربه کرده اند. رئال مادرید هم مقابل کادیز شکست خورد. شرایط در حال حاضر پر استرس است. دنیا در بحران قرار دارد. قطعا شرایط عوض خواهد شد. همه چیز را آنالیز می کنیم اما در حال حاضر رئال هیچ مشکلی ندارد.چرا خبرنگاران از زیدان در مورد شاختار نپرسیدند؟ شاید کمی بی احترامی بوده است… خبرنگاران می توانستند در مورد سبک بازی شاختار از او بپرسند. ما در بهترین شرایط خود نیستیم اما این کمی بی احترامی بوده است. مهم است که به دیگران احترام بگذارند.  فصل متفاوتی بود چرا که بیدو  دو فصل تقریبا زمان استراحت وجود نداشت. رئال مادرید همیشه تیم توانمندی بوده است. سعی می کنیم نتیجه خوبی بگیریم. به هر صورت به نظرم شانس رئال برای بازی مقابل ما همچنان بیشتر است. بازیکنان جوان زیادی داریم و سعی می کنیم که مقابل رئال مادرید منسجم باشیم.”

آناتولی تروبین دروازه بان شاختار هم در مورد بازی مقابل رئال گفت :” بازی کردن مقابل تیم هایی نظیر رئال مادرید رویایی است. به شکلی جدی آماده بازی می شویم و حس مثبتی داریم. کورتوا؟ اسطوره خاصی ندارم. دروازه بان های مختلفی را دوست دارم. رئال مادرید تیم بسیار قدرتمندی است که چند چمپیونزلیگ برده است. زمانی که بچه بودم خیلی طرفدار رئال بودم و سبک بازیشان را دوست دارم. دوست داشتم در برنابئو و با حضور هواداران در شرایط دیگری بازی کنیم اما چاره دیگری نیست.”