مرجع خبری رئال مادرید: ایتورالده گونزالس کارشناس داوری آس در مورد ال کلاسیکو صحبت کرد.

قضاوت خوب مارتینز مونوئرا: با وجود صحنه های مشکوک به نظرم داوری خوبی را از جانب داور والنسیایی دیدیم چرا که داور به خوبی از پس صحنه ها بر آمد.

خطای احتمالی ناچو روی مسی در نزدیکی محوطه جریمه در دقیقه 19: مدافع رئال مادرید پای خود را انداخت اما دیدن این صحنه مشکل بود چرا که پای ناچو روی زمین بود و خیلی مشکل بود که برخوردی انجام شود.

کارت زرد روی کاسمیرو در دقیقه 19 : بازیکن برزیلی پای راست مسی را زد. کارت زرد تصمیم درستی بود. مارتینز مونوئرا آوانتآژ داد و اجازه داد تا صحنه ادامه پیدا کند. مسی شوت زد و بعد از آن بازیکن رئال به درستی کارت گرفت.

ادعای بارسایی ها در مورد پنالتی کاسمیرو روی مسی در دقیقه 28 : بازیکن رئال مادرید توپ را زد. پنالتی نبود. کاسمیرو توپ را دفع کرد و بعد از آن در ادامه به سمت مسی رفت. نمی توان جریمه ای در نظر گرفت چرا که تکل عمدی یا بی احتیاطی نبود.

پنالتی احتمالی لنگله روی راموس در نیمه اول: از نظر من نسبت به چیزی که گرفته شد، خیلی پنالتی تر بود. روی اوت، راموس به دنبال جایگیری روی تیر اول بود. لنگله از عقب حرکت کرد و با زانوی راستش جلوی حرکت کاپیتان رئال را گرفت و پنالتی بود. داور ویدیویی بررسی نکرد چون اشتباه فاحشی نبود اما باید پنالتی گرفته می شد.

پنالتی به سود رئال مادرید در دقیقه 59 : باز هم لنگله و راموس. مدافع بارسلونا پیراهن بازیکن رئال را کشید. خشونت وجود داشت اما مداوم نبود. از نظر من این صحنه قابل بحث است اما درک می کنم که پنالتی گرفته شود. سانچز مارتینز نباید از مارتینز مونوئرا می خواست که صحنه را بررسی کند چرا که چنین صحنه ای باید توسط داور بازی پنالتی گرفته شود نه داور ویدیویی. به هر صورت لنگله حق نداشت که این گونه پیراهن بازیکن حریف را بکشد چرا که این گونه به داور فرصت تصمیم گیری داد.