مرجع خبری رئال مادرید : آنتونیو خسوس لوپز نیتو عضو کمیته داوران اسپانیا در مصاحبه با اونداسرو در مورد جنجال های ال کلاسیکو صحبت کرد.

قضاوت مارتینز مونوئرا در ال کلاسیکو:” داوری بی نظیری داشت و بازیکنان را کنترل کرد.

پنالتی روی راموس:”بارها دیده شده و در موردش بحث شده است. جلوی زدن ضربه گرفته شد و لباس بازیکن حریف را کشید. هر کسی نظری دارد. داور ویدیویی موظف است که چنین صحنه ای را هشدار بدهد. این صحنه قابل بحث است. در تلویزیون مشخص بود که لباس راموس کشیده شد. عملکرد داور ویدیویی عالی بود. اگر داور ویدیی می خواهیم، این حالت درستی است.”

صوت کمک داور پیش از ضربه:” خیلی از اوقات کمک داور نظری می دهد و داور تصمیم خودش را می گیرد. برای این که کمک داور در مورد خطا نظر بدهد، در جای مناسبی قرار نداشت.”

دخالت داور ویدیویی:” صحنه راموس با صحنه بازی بتیس کاملا فرق داشت. در بازی بتیس نمی شد گفت که جلوی ضربه گرفته شده است. قوانین داور ویدیویی مشخص است.”

چرا داور پنجشنبه انتخاب شد؟” از دوران کرونا انتخاب داور همه بازیها از 48 ساعت قبل انجام می شود. می خواهیم با این کار کمترین تغییر ناشی از کرونا را داشته باشیم. مارتینز مونوئرا قضاوت خوبی داشت. در مورد این که چه داوری برای ال کلاسیکو آماده تر بود بحث هایی وجود داشت اما من و ولاسکو به این نتیجه رسیدیم که مارتینز مونوئرا بهترین گزینه است. داوران باکیفیتی داریم.”

داور ویدیویی:” می گویند که داور ویدیویی فقط باید در صحنه های شفاف و قطعی دخالت کند اما این دروغ است. هر کسی تفسیر خودش را دارد. داور ویدیویی فقط کشیدن لباس مشخص است، باید دخالت کند. مشکل داور ویدیویی این است که قابل تفسیر است. بسیاری از تیم ها دوست دارند که داور ویدیویی بیشتر دخالت کند. در صحنه های میلی متری دخالت کمی بیشتر طول می کشد. بعضی صحنه ها داور هر سوتی بزند، محکم می شود. حالا در مورد مارتینز مونوئرا صحبت می کنیم که عالی کار کرد. در دنیای فوتبال در مورد داور ویدیویی بحث های زیادی وجود دارد اما نه در مورد صحنه ای نظیر ال کلاسیکو.”