مرجع خبری رئال مادرید : در دهه هفتاد میلادی، بروسیا مونشن گلادباخ یکی از جذاب ترین تیم های دهه هفتاد میلادی بود که لقب “کره اسب ها” را داشتند و فوتبالی هجومی را ارائه می دهند و به حمله بیشتر از دفاع اهمیت می دهند. این تیم تحت هدیت هنس وایسویلر بازی می کرد و سعی می کرد که مدل خود را با بازیکنان جوان تشکیل بدهد. بدنه آن تیم را برتی فوگس 19 ساله در خط دفاع، گونتر نتزر 21 ساله در خط هافبک، یوپ هاینکس 20 ساله در خط حمله تشکیمل ید ادند. آن تیم بین سالهای 1969 تا 1977 پنج بار بوندسلیگا را برد که سه بارش به صورت پیاپی بود.

چهار بازیکن در دوران طولایی گلادباخ می درخشیدند و البته پیراهن رئال را هم به تن کردند. اولین نفر نتزر بود. هافبکی که در تابستان 1973 به رئال مادرید آمد. در آن زمان درها به روی ورود بازیکنان خارجی به لالیگا باز شده بود. برنابئو که از خرید کرویف ناامید شده بود تصمیم گرفت که بازیکنی را در خط هافبک بخرد که دوندگی و جنگندگی بالایی داشته باشد و تکنیک خوبی داشته باشد. نتزر در تیم ملی آلمان در ومبلی در بازی راهیابی به یورو 1972 درخشیده بود. در آن زمان آلمان انتقام جام جهانی 1966 را گرفت. نتزر که ستاره بورسیا بود با 1.8 میلیون مارک معادل 36 میلیون پزو به رئال مادرید ملحق شد. این بازیکن سه فصل در رئال حضور داشت که 100 بازی انجام داد : 85 تا در لیگ، هشت تا در جام باشگاه های اروپا، شش تا در جام در جام و یکی در جام یوفا که سیزده گل زد، دو لالیگا و دو جام حذفی برد(البته بخشی از تیم بود چرا که خارجی ها حق حضور در جام حذفی را نداشتند) و در نهایت به تیم گرس هاپر در سوئیس رفت.

در سال 1976 یک بازیکن دیگر از مونشن گلادباخ راهی رئال مادرید شد: هنینگ ینسن دانمارکی که قرار بود جانشین نتزر شود. رئال برای جذب وی 50 میلیون پزو پرداخت. قراردادش در مزانی امضا شد که در تعطیلات بود. 185 سانتی متر قد داشت، سومین گلزن گلادباخ پس از هاینکس و سیمونسون بود و تکنیک خوبی داشت. ینسن 101 بازی در رئال داشت که 18 گل زد (شامل گل سیصدم رئال در جام باشگاه های اروپا) و همچون نتزر دو لالیگا برد.

یک سال بعد از ینسن، رئال مادرید خرید اشتیلیکه را نهایی کرد. بازیکنی که هشت سال در رئال مادرید توپ بزند. او جانشین برایتنر شد که به آلمان برگشته بود. ینسن در هشت فصل حضور در رئال مادرید 308 بازی در هفت تورنمنت انجام داد که 51 گل به ثمر رساندند. با تعهد و فداکاری تلاش کرد. درگیری لفظی او با خوانیتو و عدم توافق برای تمدید باعث شد تا از رئال مادرید جدا شود و به سوئیس برود تا برای تیم نیوشاتل بازی کند.

چهارمین مونشن گلادباخی تاریخ رئال مادرید ، 12 سال بعد و البته روی نیمکت مربیگری به رئال آمد. یوپ هاینکس به عنوان مربی توانست در هفتمین قهرمانی اروپایی رئال نقش داشته باشد و البته سوپرجام اسپانیا را هم برد. او طلسم 32 ساله را شکست و رئالی ها خیلی دوستش دارند.

رئالی ها امشب برای اولین بار در منطقه مونشن گلادباخ بازی می کنند چرا که دو بازی قبلی در دوسلردوف انجام شده است. شهری که در دهه هفتاد میزبان بازیهای “کره اسب ها” بود.