مرجع خبری رئال مادرید : رئال مادرید پس از 35 سال در مسابقات رسمی به مصاف بروسیا مونشن گلادباخ می رود. رئالی ها آن سال در جام یوفا در زمین گلادباخ با نتیجه چهار بر صفر شکست خوردند اما در بازی برگشت با نتیجه پنج بر یک برنده شدند تا کار به بازی سوم کشیده شود و در نهایت رئلا به قهرمانی مسابقات برسد.

مونشن گلادباخ قطعا نسبت به دهه هفتاد و هشتاد میلادی تیم متفاوتی است. در حال حاضر دوباره به یکی از بهترین تیم های آلمان تبدیل شده اند  و با هدایت مارکو رز شرایط خوبی دارند. مون گلادباخ به طور کلی جدیت دفاعی بسیار بالایی دارد، به خوب از جلو پرس می کند، توپ را در مقابل دروازه حریفان می ربایند و جدیت خوبی هم دارند.  آنها در پنج لیگ بزرگ سیزدهمین تیم از نظر تملک توپ هستند، 83 درصد پاس صحیح را می دهند. از پاسهای این تیم 25 درصد پاس بلند است، 5 درصد پاس کوتاه و 70 درصد پاس میانه که همین نشان می دهد که به بازی مستقیم و سریع اهمیت می دهند.

گلادباخ در شروع بوندسلیگا در فاز هجومی چندان خوب نبوده و در پنج بازی فقط هشت گل زده ان. آنها به طور متوسط هر 90 دقیقه 13.6 شوت می زنند که 5.2 درصد آنها در چارچوب است. آنها تیمی با کمترین درصد تاثیرگذاری در پنج لیگ بزرگ هستند که به ازای هر شوت 0.19 گل می زنند که آمار خوبی نیس.

اما با این وجود از نظر حرکات منجر به شوت در رده 26 در پنج لیگ معبر هستند که در هر بازی 21.6 شوت حرکت انجام می دهند.

آلاسانه پلئا مهاجم 27 ساله فرانسوی که سومین فصلش در گلادباخ را سپری می کند، شرایط بسیار خوبی دارد.  او موقعیت های گلزنی زیادی ایجاد می کند  که بیشتر شوتها و گلهایش از بیرون محوطه جریمه شروع می شوند. دیگر بازیکن جذاب این تیم، مارکوس تورام بود که 23 ساله است و دومین فصلش را در گلادباخ سپری می کند. تورام شبیه پلئا است هر چند که از نظر دریبل زنی و تمام کنندگی کمی ضعیف تر است. فصل گذشته که اولین فصلش در آلمان بود تاثیر خود را گذاشت.

فلوریان نویهاس 23 ساله دیگر ستاره گلادباخ است که در بازی مقابل اینتر نیز درخشان بود و یک پاس بی نظیر در آن بازی داد. او دقت بالایی در پاس دادن و زدن ضربات دارد. نویهاس هنوز در بازیهای رسمی برای آلمان بازی نکرده اما اصلی ترین گزینه فوتبال آلمان برای جانشینی کروس به شمار می رود. او بازیکنی راست پاست که با آزادی عمل بالایی بازی می کند.