مرجع خبری رئال مادرید : شکست مقابل والنسیا در مستایا برای یک بار دیگر ضعف ترکیب رئال مادرید را نمایان کرد. رئال همچنان به بازیکنانی نظیر راموس، بنزما و کروس دل بسته که بیش از 30 سال سن دارند و از سویی مودریچ و مارسلو هم 35 و 32 ساله هستند. از میان ترکیب فیکس زیدان فقط آسنسیو  با 24 و والورده با 22 سال سن در شرایط سنی منسابی هستند در حالی که اودگارد، میلیتائو، وینیسیوس، رودریگو و یوویچ نیمکت نشین هستند. رئال البته در سالهای اخیر بازیکنان آینده داری را به صورت قرضی یا قطعی از دست داده که آس در گزارشی هشت تا از آنها را مورد بررسی قرار داده است:

اشرف حکیمی: بازیکن مراکشی در ابتدا دو فصل قرضی به دورتموند رفت که در این تیم تقریبا 6000 دقیقه بازی کرد، دوازده گل زد و هفده پاس گل داد. او به رئال برنگشت چرا که نگران بود که نیمکت نشین کارواخال شود و از سویی پیام های باشگاه و زیدان به او امیدبخش نبودند. با 40 میلیون یورو راهی اینتر شد. رئال مادرید بند اغوا را در قراردادش گذاشته تا شانس بازگشت را در آینده داشته باشد.

رگیلون: ماجرای وی کمی عجیب تر است. خود رگیلون اخیرا گفته که زیدان در تابستان گذشته به هیچ وجه با او صحبت نکرده است. پس از یک فصل حضور قرضی در سویا و بیش از 3000 دقیقه و ثبت سه گل و پنج پاس گل و فتح لیگ اروپا، تصمیم گرفت که با 35 میلیون یورو راهی تاتنهام شود. رئال البته بند بازگشت 45 میلیونی را برای دو فصل آینده در قراردادش گذاشته است. او در ترکیب تاتنهام جا افتاده و در شروع فصل در 645 دقیقه سه پاس گل داده است.

تئو هرناندز: رئال مادرید برای خرید این مدافع فرانسوی 30 میلیون یورو پرداخت تا او را از اتلتیکو بخرد. این بازیکن قبل از حضور در رئال در یک فصل حضور قرضی در الاوس درخشیده بود. او پس از یک فصل حضور در رئال مادرید به صورت قرضی راهی سوسیه داد شد و در تابستان 2009 با 20 میلیون یورو راهی میلان شد. زمان نشان داد که مبلغ دریافتی رئال برای وی خلی کم بوده است. این بازیکن در فصل گذشته هفت گل و پنج پاس گل داشت و در فصل جاری نیز با یک گل و دو پاس گل در پست دفاع چپ درخشیده است.

مارکوس یورنته: رئال مادرید نه در فصل قبل و نه در فصل جاری هیچ ذخیره ای برای کاسمیرو ندارد و مارکوس می توانست این نقش را بپذیرد. یورنته در دوران سولاری می درخشید و عملکرد بسیار خوبی داشت و به رقیبی جدی برای کاسمیرو تبدیل شده بود اما زیدان ترجیح داد که این بازیکن با 30 میلیون یورو راهی اتلتیکو شود. او در فصل گذشته پنج گل و پنج پاس گل داشت و در فصل جاری نیز چهار گل و دو پاس گل داشته تا در لیست تیم ملی اسپانیا قرار بگیرد.

سبایوس: فصل اولش در رئال مطابق انتظارات پیش نرفت. وقتی زیدان از تیم جدا شد حرفهایی علیه مربی فرانسوی زد که عملا کار کردنش با مربی فرانسوی را غیرممکن کرد. سبایوس می دانست که با بازگشت زیدان جایی در رئال ندارد. او در یک سال و نیم اخیر قرضی به آرسنال رفته که به بازیکن مهمی در تیم آرتتا تبدیل شده و در لندن احساس راحتی می کند. بعید است که با ماندن زیدان جایی در آینده رئال داشته باشد.

براهیم دیاز: زیدان در بازگشت به رئال مادرید طوری رفتار کرد که گویی روی براهیم حساب ویژه ای باز می کند چرا که در مقطع پایانی فصل 19-2018 به هافبک مالاگایی فرصت داد. زیزو اما در تابستان 2019 از این بازیکن خواست به صورت قرضی جدا شود. براهیم مخالفت کرد و ماند و فقط 206 دقیقه بازی کرد که یک گل و یک پاس گل داشت. این بازیکن در فصل جاری تصمیم گرفت که قرضی راهی میلان شود که زوج خوبی در کنار ایبرا تشکیل داده و با سه گل و یک پاس گل شروع فصل خوبی داشته است.

بورخا مایورال : در دو فصل اخیر قرضی به لوانته ملحق شد که در فصل اخیر با 9 گل در 2250 دقیقه عملکرد خوبی داشت. زیدان می خواست که بماند و از مدیران باشگاه خواسته بود که یوویچ را قرضی بفروشند اما مدیران رئال مادرید دقیقا مخالف این تصمیم را گرفتند. مایورال حالا دو سال هم قرضی به رم رفته و بعید است که بعد از آن هم جایی در رئال داشته باشد. بورخا فعلا دو گل برای رئال مادرید زده است.

رائول دی توماس: این بازیکن می دانست که در رئال نیمکت نشین خواهد شد و به همین خاطر در تابستان 2019 با 20 میلیون یورو راهی بنفیکا شد. تجربه خوبی نداشت و به اسپانیول رفت که در این تیم هم در نیم فصل دوم شرایط خوبی نداشت. اما در شروع فصل در لیگ دسته دو عملکرد خوبی در اسپانیول داشته که با شش گل و یک پاس گل عملکرد خوبی داشته و در تلاش است تا به بازگشت تیمش به لالیگا کمک کند.