مرجع خبری رئال مادرید : تیبو کورتوا دروازه بان 28 ساله بلژیکی در شروع فصل نتوانسته آمار فصل گذشته اش را تکرار کند چرا که هر چند که روی اکثر گلهای خورده مقصر نبوده اما عملکرد دفاعی ضعیف تیم روی او هم اثر گذاشته است. کورتوا اما در بازی بلژیک و انگلیس عملکرد خوبی داشت و کلین شیت کرد تا بالاخره به آرامش برسد. او پس از هفت بازی پیاپی گل خوردن در رئال مادرید بالاخره دروازه تیمش را بسته نگه داشت و به حس خوبی رسید.

کورتوا بعد از یک سال به تیم ملی بلژیک برگشت.  او در اردوهای قبلی به علت مصدومیت یا استراحت به میدان نرفته بود و جای خود را به مینیوله داده بود که بلژیک در غیاب او در شش تا از هفت بازی گل خورد اما حضورش باعث شد تا به دیواری مقابل انگلیس تبدیل شود.

تیبو دیشب به هشتاد بازی ملی رسید که در این بازیها 57 گل خورده و در 53.75 درصد بازیهایش کلین شیت کرده است. او در مقابل گریلیش و هری کین مقاومت کرد و هشت توپگیری داشت که دو تا از آنها موقعیت های طلایی برای مهاجم تاتنهام بودند و البته روی یک صحنه هم لوکاکو به کمکش آمد و توپ را از روی خط رد کرد. تیبو البته سه شنبه باید به تیم ملی بلژیک در مقابل دانمارک کمک کند تا به نیمه نهایی لیگ ملت های اروپا برسد.

ضعف دفاعی رئال مادرید باعث شده تا کورتوا فصل سختی را داشته باشد. به طور متوسط هر 8.83 دقیقه یک شوت به سمت دروازه اش می اید در حالی که این عدد در فصل گذشته هر 9.5 دقیقه بود. با این وجود دومین دروازه بان لالیگا از نظر توپگیری با 28 تا بوده و فقط خائومه با 34 توپگیری بهتر از او بوده است.