مرجع خبری رئال مادرید : چندی پیش به ادعای روزنامه ی انگلیسی دیلی میل ، وقتی کریستیانو در یک کنفرانس مطبوعاتی تبلیغاتی حضور داشت ، از مسیر مصاحبه منحرف شد و نتوانست علاقه اش به منچستریونایتد را پنهان کند : ” من منچستر را دوست دارم . همه این را میدانند . بار ها این را اعلام کرده ام . منچستر در قلب من قرار دارد . من دوستان خوبی آنجا دارم ، هواداران فوق العاده هستند و من آرزو دارم روزی به آنجا بازگردم . من هنوز 4 سال دیگر از قراردادم با رئال باقی مانده است و اینجا خوشحالم . اما هیچوقت شما از آینده اطلاع ندارید . به خصوص که در آنجا با من خیلی خوب رفتار کردند . من مطمئنم که آن ها به زودی به یک تیم خوب تبدیل میشوند . چون تیم بزرگی هستند . ”
با توجه به ادعای این روزنامه ی انگلیسی و سیاست های نقل و انتقالاتی باشگاه که به تازگی در دستور کار قرار داده شده ، حدس و گمان به شایعه ی بازگشت کریستیانو به منچستر راه پیدا میکند . جاییکه ستاره شدنش را مدیون آنجاست . مشابه این اتفاق نیز اخیرا در دنیای بسکتبال اتفاق افتاد . جاییکه لبرون جیمز از تیم میامی هیت به تیمی که ستاره شدنش را مدیون آن بود یعنی ک. کاوالیرز بازگشت . اکنون ک. کاوالیرز که با رفتن جیمز افت کرده بود ، مجددا جان دوباره ای گرفته . رونالدو نیز میتواند شرایطی اینچنین برای منچستر فراهم کند . به خصوص با ستارگانی که این فصل آن ها به خدمت گرفته اند و حضور یک رهبر مانند رونالدو میتواند کمبود های این تیم را مرتفع سازد .
اما جیمز و رونالدو در یک مورد به هم شباهت ندارند . لبرون جیمز به میامی رفت تا چیزی را که در کاوالیرز امکان دسترسی به آن را نداشت ، یعنی عناوین قهرمانی را بدست بیاورد . حالا هم به تیم سابقش بازگشته تا برای تحقق رویاهای تیمی که او را مطرح کرد تلاش کند . اما رونالدو هیچ دینی به منچستر ندارد . رونالدو چیزهای زیادی را در منچستر برده . یک قهرمانی چمپیونزلیگ که بالاترین جام ممکن سطح باشگاهی است ، سه لیگ ، 2 جام جذفی و یک جام اتحادیه . پس رونالدو به منچستر یونایتدی که او را به یک فوروارد سطح جهانی تبدیل کرد مدیون نیست و همه ی افتخارات ممکن را برای باشگاه کسب کرده است . رئال مادرید هم که با پرداخت مبلغی هنگفت او را به خدمت گرفت .
البته رونالدو تمامی افتخارات ممکن را در سطح فردی نیز بدست آورده است . تنها چالش او میتواند این باشد که نامش را به عنوان بهترین بازیکن نسلش جاودانه کند که در این راه با مسی رقابت دارد . این رقابت شاید بزرگترین رقابت ورزشی فردی تاریخ ورزش دنیا هم بوده است .
رونالدو در این برهه ی زمانی فقط باید به یک چیز فکر کند . بهترین اتفاق ممکن در حال حاضر برای او چیست ؟ اگر او فکر میکند که باید به منچستریونایتد بازگردد تا در کنار یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر به گفته ی خودش رادامل فالکائو بازی کند ، این حق را باید به او داد . : ” جذب فالکائو توسط منچستر یک اقدام فوق العاده بود . او یکی از بهترین مهاجمان حال حاضر دنیاست . منچستر با جذب او به خوبی عمل کرد . ”
اگر هم او تصمیم بگیرد تا در پایتخت اسپانیا باقی بماند و در کنار بازیکنانی مثل بیل و رودریگز بازی کند ، هیچکس حق سرزنش او را ندارد . قطعا در این حالت نیز طرفداران یونایتد همچنان قدردان زحماتی که رونالدو برایشان کشیده خواهند بود .
در هر دو صورت ، میراثی که او از خود در هر دو باشگاه باقی گذاشته امن خواهد بود . او میتواند روزی به منچستر برگردد و فرشته ی نجات تیم سابقش شود ، اما مشخصا در حال حاضر نباید کوچکترین دغدغه ای بابت شرایط وخیم فعلی یونایتد داشته باشد . زیرا او فعلا فرشته ی نجات کشتی مادرید است نه یونایتد . هیچکس هم برای هر تصمیم احتمالی او ، وی را سرزنش نخواهد کرد .

ورشورن – بلیچر ریپورت